RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 20 April 2009 Minggu : 17
Tingkatan : 1L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : 1.5 Kuasa
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kuasa.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 21 April 2009 Minggu : 17
Tingkatan : 1 M Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : 1.5 Kuasa
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kuasa .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 21 April 2009 Minggu : 17
Tingkatan : 1 D Hari : Selasa
Masa : 4.35 – 5.45ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : 1.5 Kuasa
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kuasa .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 22 April 2009 Minggu : 17
Tingkatan : 1 F Hari : Rabu
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : 1.5 Kuasa
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kuasa .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 23 April 2009 Minggu : 17
Tingkatan : 1 B Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : 1.5 Kuasa
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kuasa .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 23 April 2009 Minggu : 17
Tingkatan : 1 N Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : 1.5 Kuasa
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kuasa .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 24 April 2009 Minggu : 17
Tingkatan : 1 J Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : 1.5 Kuasa
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kuasa .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 24 April 2009 Minggu : 17
Tingkatan : 1 K Hari : Jumaat
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : 1.5 Kuasa
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kuasa .
Tuesday, April 21, 2009
Monday, April 20, 2009
PJPK Tingkatan 1 Minggu 16
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 13 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Cuti Easther Monday
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 14 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 M Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan Otot.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 13 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Cuti Easther Monday
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 14 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 M Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan Otot.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 14 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 D Hari : Selasa
Masa : 4.35 – 5.45ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 14 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 D Hari : Selasa
Masa : 4.35 – 5.45ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 15 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 F Hari : Rabu
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 15 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 F Hari : Rabu
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 B Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 B Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 N Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 N Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 17 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 J Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 17 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 J Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 17 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 K Hari : Jumaat
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 17 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 K Hari : Jumaat
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 18 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 B Hari : Sabtu
Masa : ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 18 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 B Hari : Sabtu
Masa : ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 18 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 N Hari : Sabtu
Masa : ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 18 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 N Hari : Sabtu
Masa : ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot.
RPH BM Peralihan Minggu 17
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 20 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 17
Masa : 12.50 – 2.00 ptg
TAJUK : Unit 11 – Kita dan undang-undang .
TEMA : Mendengar dan bertutur – Berani kerana benar.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja teks perbualan .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 21 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 17
Masa : 12.50 – 2.00 ptg
TAJUK : Unit 11 – Kita dan undang-undang .
TEMA : 3. Berbual dengan rakan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Perlu banyak latihan
membabitkan perbualan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 22 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 17
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Unit 11 – Kita dan undang-undang
TEMA : Sebutan baku .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja sebutan baku .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 23 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Khamis Minggu : 17
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
TAJUK : Unit 11 – Kita dan undang-undang .
TEMA : Membaca teks perbualan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja teks perbualan.
Bahasa Melayu
Tarikh : 20 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 17
Masa : 12.50 – 2.00 ptg
TAJUK : Unit 11 – Kita dan undang-undang .
TEMA : Mendengar dan bertutur – Berani kerana benar.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja teks perbualan .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 21 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 17
Masa : 12.50 – 2.00 ptg
TAJUK : Unit 11 – Kita dan undang-undang .
TEMA : 3. Berbual dengan rakan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Perlu banyak latihan
membabitkan perbualan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 22 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 17
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Unit 11 – Kita dan undang-undang
TEMA : Sebutan baku .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja sebutan baku .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 23 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Khamis Minggu : 17
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
TAJUK : Unit 11 – Kita dan undang-undang .
TEMA : Membaca teks perbualan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja teks perbualan.
Thursday, April 16, 2009
BM Peralihan Minggu 16
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 13 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 16
Masa : 12.50 – 2.00 ptg
Cuti Easther Monday
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 14 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 16
Masa : 12.50 – 2.00 ptg
TAJUK : Unit 5 – Bersatu Teguh .
TEMA : Membaca Teks – Kata Seru .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Perlu banyak latihan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 15 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 16
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Unit 3 – Amalan Hidup Sihat .
TEMA : Membaca dan menjawab soalan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Perlu banyak latihan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 16 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Khamis Minggu : 16
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
TAJUK : Unit 2 – Sekolah Dalam Taman.
TEMA : Kata Ganti Nama Diri.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Perlu banyak latihan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu (Sabtu Ganti)
Tarikh : 18 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Sabtu(Khamis) Minggu : 16
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
TAJUK : Unit 2 – Sekolah Dalam Taman.
TEMA : Kata Ganti Nama Diri.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Perlu banyak latihan.
Bahasa Melayu
Tarikh : 13 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 16
Masa : 12.50 – 2.00 ptg
Cuti Easther Monday
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 14 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 16
Masa : 12.50 – 2.00 ptg
TAJUK : Unit 5 – Bersatu Teguh .
TEMA : Membaca Teks – Kata Seru .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Perlu banyak latihan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 15 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 16
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Unit 3 – Amalan Hidup Sihat .
TEMA : Membaca dan menjawab soalan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Perlu banyak latihan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 16 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Khamis Minggu : 16
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
TAJUK : Unit 2 – Sekolah Dalam Taman.
TEMA : Kata Ganti Nama Diri.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Perlu banyak latihan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu (Sabtu Ganti)
Tarikh : 18 April 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Sabtu(Khamis) Minggu : 16
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
TAJUK : Unit 2 – Sekolah Dalam Taman.
TEMA : Kata Ganti Nama Diri.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Perlu banyak latihan.
Subscribe to:
Posts (Atom)