RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 26 April 2010 Minggu : 17
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 28 April 2010 Minggu : 17
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 30 April 2010 Minggu : 17
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
Ujian SEGAK
Thursday, April 29, 2010
Wednesday, April 28, 2010
rph pjpk ting.2 minggu 16
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 19 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 21 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 23 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
Ujian SEGAK
Tarikh : 19 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 21 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 23 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
Ujian SEGAK
rph pjpk ting.1 minggu 17
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 27 April 2010 Minggu : 17
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 27 April 2010 Minggu : 17
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 29 April 2010 Minggu : 17
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 29 April 2010 Minggu : 17
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 30 April 2010 Minggu : 17
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
Ujian SEGAK
Tarikh : 27 April 2010 Minggu : 17
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 27 April 2010 Minggu : 17
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 29 April 2010 Minggu : 17
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 29 April 2010 Minggu : 17
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 30 April 2010 Minggu : 17
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
Ujian SEGAK
rph pjpk ting.1 minggu 16
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 20 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 20 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 22 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 22 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 23 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
Ujian SEGAK
Tarikh : 20 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 20 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 22 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 22 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.
Ujian SEGAK
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Tarikh : 23 April 2010 Minggu : 16
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
Ujian SEGAK
rph bm peralihan minggu 17
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 26 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 17
Masa : 4.35-5.45 ptg
TAJUK : Bacaan Luas
TEMA : Komputer peribadi.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca petikan dengan Sebutan Baku yang betul .
2. Membina ayat ringkas dengan betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca dan menulis.
Latihan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid ada peningkatan usaha membaca dan menulis.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 27 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 17
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Amalan membaca.
TEMA : Kata kerja pasif.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul.
2. Menulis ayat menggunakan kata kerja pasif.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid berminat dalam aktiviti membaca dan menulis ayat.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 28 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 17
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Budi bahasa amalan kita.
TEMA : Membaca karangan ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis ayat ringkas menggunakan perkataan yg diberi.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea.
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan dan alat tulis.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks
REFLEKSI :
Murid dapat mengikuti pengajaran yang diberi.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 30 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 17
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
NILAM
Bahasa Melayu
Tarikh : 26 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 17
Masa : 4.35-5.45 ptg
TAJUK : Bacaan Luas
TEMA : Komputer peribadi.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca petikan dengan Sebutan Baku yang betul .
2. Membina ayat ringkas dengan betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca dan menulis.
Latihan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid ada peningkatan usaha membaca dan menulis.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 27 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 17
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Amalan membaca.
TEMA : Kata kerja pasif.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul.
2. Menulis ayat menggunakan kata kerja pasif.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid berminat dalam aktiviti membaca dan menulis ayat.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 28 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 17
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Budi bahasa amalan kita.
TEMA : Membaca karangan ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis ayat ringkas menggunakan perkataan yg diberi.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea.
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan dan alat tulis.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks
REFLEKSI :
Murid dapat mengikuti pengajaran yang diberi.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 30 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 17
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
NILAM
rph bm peralihan minggu 16
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 19 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 16
Masa : 4.35-5.45 ptg
TAJUK : Bacaan Luas
TEMA : Sebutan Baku.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca petikan dengan Sebutan Baku yang betul .
2. Membina ayat ringkas dengan betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti menulis..
Latihan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid ada peningkatan usaha membaca.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 20 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 16
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Amalan hidup sihat. Pemakanan
TEMA : Membuat ayat dari perkataan yang diberi.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis ayat majmuk bagi perenggan pengenalan .
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid berminat dengan tajuk makanan kerana ada pengalaman yang luas tentang makanan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 21 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 16
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : 1. Masyarakat Penyayang
TEMA : Menulis ayat tunggal .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea.
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan dan alat tulis.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Tetapi murid menunjukkan
minat untuk membaca buku .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 23 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 16
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
NILAM
Bahasa Melayu
Tarikh : 19 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 16
Masa : 4.35-5.45 ptg
TAJUK : Bacaan Luas
TEMA : Sebutan Baku.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca petikan dengan Sebutan Baku yang betul .
2. Membina ayat ringkas dengan betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti menulis..
Latihan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid ada peningkatan usaha membaca.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 20 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 16
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Amalan hidup sihat. Pemakanan
TEMA : Membuat ayat dari perkataan yang diberi.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis ayat majmuk bagi perenggan pengenalan .
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid berminat dengan tajuk makanan kerana ada pengalaman yang luas tentang makanan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 21 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 16
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : 1. Masyarakat Penyayang
TEMA : Menulis ayat tunggal .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea.
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan dan alat tulis.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Tetapi murid menunjukkan
minat untuk membaca buku .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 23 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 16
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
NILAM
Monday, April 19, 2010
rph pjpk ting.2 minggu 15
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 12 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Daya Tahan Kardiovaskular
TAJUK PEMBELAJARAN : Latihan LSD
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Skitel .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan LSD.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 14 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.
Bertugas Pertandingan Bola Baling MSSG Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Daya Tahan Kardiovaskular
TAJUK PEMBELAJARAN : Latihan LSD
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Skitel .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan LSD.
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 12 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Daya Tahan Kardiovaskular
TAJUK PEMBELAJARAN : Latihan LSD
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Skitel .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan LSD.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 14 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.
Bertugas Pertandingan Bola Baling MSSG Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Daya Tahan Kardiovaskular
TAJUK PEMBELAJARAN : Latihan LSD
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Skitel .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan LSD.
rph pjpk ting.2 minggu 14
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 5 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Cuti Peristiwa : Easther Monday
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 7 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Balapan
TAJUK PEMBELAJARAN : Lari bergantiganti, 4 x 100 meter .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pertukaran baton. .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pelari .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu mengetahui asas teknik pertukaran baton sebelum dapat memahirkan diri.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 9 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Balapan
TAJUK PEMBELAJARAN : Lari bergantiganti, 4 x 100 meter .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pertukaran baton. .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pelari .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu mengetahui asas teknik pertukaran baton sebelum dapat memahirkan diri.
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 5 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Cuti Peristiwa : Easther Monday
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 7 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Balapan
TAJUK PEMBELAJARAN : Lari bergantiganti, 4 x 100 meter .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pertukaran baton. .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pelari .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu mengetahui asas teknik pertukaran baton sebelum dapat memahirkan diri.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 9 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Balapan
TAJUK PEMBELAJARAN : Lari bergantiganti, 4 x 100 meter .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pertukaran baton. .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pelari .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu mengetahui asas teknik pertukaran baton sebelum dapat memahirkan diri.
rph pjpk ting.1 minggu 15
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 13 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Bertugas Pertandingan Bola Baling MSSG Samarahan
.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 13 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.
Bertugas Pertandingan Bola Baling MSSG Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 15 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Bola Sepak
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran menendang dan menyerkap.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti menendang dan menyerkap bola dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan fasa lakuan menendang dan menyerkap.
2. Mengetahui konsep biomekanik pergerakan kaki .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Bola, skitel
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid dapat mempelajari fasa menendang dan menyerkap bola dengan baik.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 15 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Bola Sepak
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran menendang dan menyerkap.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti menendang dan menyerkap bola dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan fasa lakuan menendang dan menyerkap.
2. Mengetahui konsep biomekanik pergerakan kaki .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Bola, skitel
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid dapat mempelajari fasa menendang dan menyerkap bola dengan baik.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Bola Sepak
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran menendang dan menyerkap.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti menendang dan menyerkap bola dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan fasa lakuan menendang dan menyerkap.
2. Mengetahui konsep biomekanik pergerakan kaki .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Bola, skitel
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid dapat mempelajari fasa menendang dan menyerkap bola dengan baik.
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 13 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Bertugas Pertandingan Bola Baling MSSG Samarahan
.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 13 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.
Bertugas Pertandingan Bola Baling MSSG Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 15 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Bola Sepak
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran menendang dan menyerkap.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti menendang dan menyerkap bola dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan fasa lakuan menendang dan menyerkap.
2. Mengetahui konsep biomekanik pergerakan kaki .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Bola, skitel
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid dapat mempelajari fasa menendang dan menyerkap bola dengan baik.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 15 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Bola Sepak
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran menendang dan menyerkap.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti menendang dan menyerkap bola dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan fasa lakuan menendang dan menyerkap.
2. Mengetahui konsep biomekanik pergerakan kaki .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Bola, skitel
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid dapat mempelajari fasa menendang dan menyerkap bola dengan baik.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 April 2010 Minggu : 15
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Bola Sepak
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran menendang dan menyerkap.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti menendang dan menyerkap bola dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan fasa lakuan menendang dan menyerkap.
2. Mengetahui konsep biomekanik pergerakan kaki .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Bola, skitel
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid dapat mempelajari fasa menendang dan menyerkap bola dengan baik.
rph pjpk ting.1 minggu 14
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 6 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 6 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 8 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 8 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 9 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
Cuti Good Friday
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 6 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 6 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 8 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 8 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 9 April 2010 Minggu : 14
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
Cuti Good Friday
rph bm peralihan minggu 15
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 12 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 15
Masa : 4.35-5.45 ptg
TAJUK : Bacaan Luas
TEMA : Menulis ayat – Kata Ganti Diri
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Menulis ayat, Kata Ganti Diri yang betul .
2. Membina ayat ringkas dengan betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti menulis..
Latihan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid ada peningkatan usaha menulis.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 13 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 15
Masa : 12.50-2.00 ptg
Bertugas Pertandingan Bola Baling MSSG Samarahan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 14 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 15
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
Bertugas Pertandingan Bola Baling MSSG Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 16 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 15
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
NILAM
Bahasa Melayu
Tarikh : 12 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 15
Masa : 4.35-5.45 ptg
TAJUK : Bacaan Luas
TEMA : Menulis ayat – Kata Ganti Diri
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Menulis ayat, Kata Ganti Diri yang betul .
2. Membina ayat ringkas dengan betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti menulis..
Latihan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid ada peningkatan usaha menulis.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 13 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 15
Masa : 12.50-2.00 ptg
Bertugas Pertandingan Bola Baling MSSG Samarahan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 14 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 15
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
Bertugas Pertandingan Bola Baling MSSG Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 16 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 15
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
NILAM
rph bm peralihan minggu 14
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 5 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 14
Masa : 4.35-5.45 ptg
Cuti Peristiwa : Easther Monday
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 6 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 14
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Amalan hidup sihat.
TEMA : Makanan untuk kesihatan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis ayat majmuk bagi perenggan pengenalan .
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid berminat dengan tajuk makanan kerana ada pengalaman yang luas tentang makanan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 7 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 14
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : 1. Masyarakat Penyayang
TEMA : Menulis ayat tunggal .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea.
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan dan alat tulis.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Tetapi murid menunjukkan
minat untuk membaca buku .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 9 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 14
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
NILAM
Bahasa Melayu
Tarikh : 5 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 14
Masa : 4.35-5.45 ptg
Cuti Peristiwa : Easther Monday
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 6 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 14
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Amalan hidup sihat.
TEMA : Makanan untuk kesihatan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis ayat majmuk bagi perenggan pengenalan .
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid berminat dengan tajuk makanan kerana ada pengalaman yang luas tentang makanan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 7 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 14
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : 1. Masyarakat Penyayang
TEMA : Menulis ayat tunggal .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea.
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan dan alat tulis.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Tetapi murid menunjukkan
minat untuk membaca buku .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 9 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 14
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
NILAM
Monday, April 5, 2010
rph pjpk ting.2 minggu 13
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 29 Mac 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Balapan
TAJUK PEMBELAJARAN : Lari bergantiganti, 4 x 100 meter .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pertukaran baton. .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pelari .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu mengetahui asas teknik pertukaran baton sebelum dapat memahirkan diri.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 31 Mac 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Balapan
TAJUK PEMBELAJARAN : Lari bergantiganti, 4 x 100 meter .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pertukaran baton. .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pelari .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu mengetahui asas teknik pertukaran baton sebelum dapat memahirkan diri.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 2 April 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
Cuti Good Friday
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 29 Mac 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Balapan
TAJUK PEMBELAJARAN : Lari bergantiganti, 4 x 100 meter .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pertukaran baton. .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pelari .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu mengetahui asas teknik pertukaran baton sebelum dapat memahirkan diri.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 31 Mac 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Balapan
TAJUK PEMBELAJARAN : Lari bergantiganti, 4 x 100 meter .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pertukaran baton. .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pelari .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu mengetahui asas teknik pertukaran baton sebelum dapat memahirkan diri.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 2 April 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
Cuti Good Friday
rph pjpk ting.2 minggu 12
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 22 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 24 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 26 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 22 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 24 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 26 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
rph pjpk ting.1 minggu 13
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 30 Mac 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 30 Mac 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 1 April 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 1 April 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 2 April 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
Cuti Good Friday
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 30 Mac 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 30 Mac 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 1 April 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 1 April 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Perkhemahan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memasang khemah dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persediaan sebelum, semasa dan selepas perkhemahan.
2. Mengetahui konsep asas berkhemah.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti mendirikan khemah
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Khemah 6 mens tent.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 2 April 2010 Minggu : 13
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
Cuti Good Friday
rph pjpk ting.1 minggu 12
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 23 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 23 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 25 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 25 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 26 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 27 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis/Sabtu Ganti 3
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Cuti Rehat
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 27 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis/Sabtu Ganti 3
Masa : 5.10-6.20ptg.
Cuti Rehat
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 23 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 23 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 25 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 25 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 26 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 27 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis/Sabtu Ganti 3
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Cuti Rehat
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 27 Mac 2010 Minggu : 12
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis/Sabtu Ganti 3
Masa : 5.10-6.20ptg.
Cuti Rehat
rph bm peralihan minggu 13
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 29 Mac 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 13
Masa : 4.35-5.45 ptg
Pembetulan Ujian Pertengahan Semester
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 30 Mac 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 13
Masa : 12.50-2.00 ptg
Pembetulan Ujian Pertengahan Semester
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 31 Mac 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 13
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : 1. Masyarakat Penyayang
TEMA : Menulis ayat tunggal .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea.
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan dan alat tulis.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Tetapi murid menunjukkan
minat untuk membaca buku .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 2 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 13
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
Cuti Good Friday
Bahasa Melayu
Tarikh : 29 Mac 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 13
Masa : 4.35-5.45 ptg
Pembetulan Ujian Pertengahan Semester
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 30 Mac 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 13
Masa : 12.50-2.00 ptg
Pembetulan Ujian Pertengahan Semester
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 31 Mac 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 13
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : 1. Masyarakat Penyayang
TEMA : Menulis ayat tunggal .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis mengikut susunatur huruf yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea.
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan dan alat tulis.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja. Tetapi murid menunjukkan
minat untuk membaca buku .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 2 April 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 13
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
Cuti Good Friday
rph bm peralihan minggu 12
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 22 Mac 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 12
Masa : 4.35-5.45 ptg
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 23 Mac 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 12
Masa : 12.50-2.00 ptg
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 24 Mac 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 12
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 26 Mac 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 12
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
Bahasa Melayu
Tarikh : 22 Mac 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 12
Masa : 4.35-5.45 ptg
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 23 Mac 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 12
Masa : 12.50-2.00 ptg
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 24 Mac 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 12
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Bahasa Melayu
Tarikh : 26 Mac 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 12
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
Bertugas Jurulatih Pasukan Olahraga Sekolah
Kejohanan Olahraga MSSG Samarahan di Kompleks Sukan Samarahan
Subscribe to:
Posts (Atom)