Wednesday, May 26, 2010

rph pjpk ting. 2 minggu 21

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 24 Mei 2010 Minggu : 21
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.

Peperiksaan Pertengahan Penggal 2010


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 26 Mei 2010 Minggu : 21
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.

Peperiksaan Pertengahan Penggal 2010


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 28 Mei 2010 Minggu : 21
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.

Hari Wesak

rph pjpk ting.2 minggu 20

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 17 Mei 2010 Minggu : 20
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya Hidup Sihat
TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contohcontoh perlakuan stress.
KOGNITIF : 1. Menyatakan punca konflik dan stress.
2. Mengetahui cara mengurus konflik dan stress.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil kerja.
Rumusan dan penggulungan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks.
PERSEDIAAN GURU : Keratan surat khabar yang berkaitan dengan konflik dan stress.
KAEDAH GURU : Perbincangan.
Refleksi :
Murid dapat memahami konsep dan pendekatan pengurusan konflik dan stress.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 19 Mei 2010 Minggu : 20
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.

Peperiksaan Pertengahan Penggal 2010


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 21 Mei 2010 Minggu : 20
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.

Peperiksaan Pertengahan Penggal 2010

rph pjpk ting.1 minggu 21

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 25 Mei 2010 Minggu : 21
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.

Peperiksaan Pertengahan Tahun 2010


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 25 Mei 2010 Minggu : 21
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.

Peperiksaan Pertengahan Tahun 2010


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 27 Mei 2010 Minggu : 21
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.

Peperiksaan Pertengahan Tahun 2010


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 27 Mei 2010 Minggu : 21
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.

Peperiksaan Pertengahan Tahun 2010


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 28 Mei 2010 Minggu : 21
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.

Hari Wesak

rph pjpk ting.1 minggu 20

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 18 Mei 2010 Minggu : 20
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Pengurusan Stress
TAJUK PEMBELAJARAN : Definisi, Punca dan cara mengatasi.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Memahami definisi stress.
KOGNITIF : 1. Menyatakan punca-punca stress dalam kehidupan.
2. Mengetahui cara mengatasi stress.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks.
PERSEDIAAN GURU : Rujukan suratkhabar.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid dapat memahami punca stress dan cara mengatasinya.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 18 Mei 2010 Minggu : 20
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Pengurusan Stress
TAJUK PEMBELAJARAN : Definisi, Punca dan cara mengatasi.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Memahami definisi stress.
KOGNITIF : 1. Menyatakan punca-punca stress dalam kehidupan.
2. Mengetahui cara mengatasi stress.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks.
PERSEDIAAN GURU : Rujukan suratkhabar.
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid dapat memahami punca stress dan cara mengatasinya.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 20 Mei 2010 Minggu : 20
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.

Peperiksaan Pertengahan Tahun 2010


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 20 Mei 2010 Minggu : 20
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.

Peperiksaan Pertengahan Tahun 2010


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 21 Mei 2010 Minggu : 20
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.

Peperiksaan Pertengahan Tahun 2010

rph bm peralihan minggu 21

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 24 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 21
Masa : 4.35-5.45 ptg

Peperiksaan Pertengahan Tahun 2010


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 25 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 21
Masa : 12.50-2.00 ptg

Peperiksaan Pertengahan Tahun 2010


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 26 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 21
Masa : 3.25 - 4.35 ptg

Peperiksaan Pertengahan Tahun 2010


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 28 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 21
Masa : 2.00 – 3.10 ptg

Hari Wesak

rph bm peralihan minggu 20

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 17 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 20
Masa : 4.35-5.45 ptg
TAJUK : Indahnya sekolahku.
TEMA : Sekolah saya.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca kuat perkataan da ayat dengan betul.
2. Membina ayat ringkas dengan betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan menulis dan membaca.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid sudah ada asas kemahiran menulis dan membaca.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 18 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 20
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Indahnya sekolahku.
TEMA : Membina dan menulis perkataan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membina dan menulis perkataan yang mudah.
2. Menulis ayat yang ringkas dengan betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid diberi latihan menulis.
Menulis ayat ringkas.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid menunjukkan usaha untuk membina ayat sendiri.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 19 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 20
Masa : 3.25 - 4.35 ptg

Kursus Peningkatan Jurulatih Pusat Kokurikulum Negeri
(Pengurusan Aktiviti Berkayak dan Aktiviti Berbasikal)
Peringkat Negeri 2010


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 21 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 20
Masa : 2.00 – 3.10 ptg

Peperiksaan Pertengahan Tahun 2010

Friday, May 14, 2010

rph pjpk ting.2 minggu 19

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 10 Mei 2010 Minggu : 19
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.

Ujian SEGAK


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 12 Mei 2010 Minggu : 19
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.

Ujian SEGAK


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 14 Mei 2010 Minggu : 19
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.

Ujian SEGAK

rph pjpk ting.2 minggu 18

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 3 Mei 2010 Minggu : 18
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.

Ujian SEGAK


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 5 Mei 2010 Minggu : 18
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.

Ujian SEGAK


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 7 Mei 2010 Minggu : 18
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.

Ujian SEGAK

rph pjpk ting.1 minggu 19

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 11 Mei 2010 Minggu : 19
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.

Ujian SEGAK


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 11 Mei 2010 Minggu : 19
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.

Ujian SEGAK


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 13 Mei 2010 Minggu : 19
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.

Ujian SEGAK


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 13 Mei 2010 Minggu : 19
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.

Ujian SEGAK


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 14 Mei 2010 Minggu : 19
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.

Ujian SEGAK

rph pjpk ting.1 minggu 18

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 4 Mei 2010 Minggu : 18
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.

Ujian SEGAK


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 4 Mei 2010 Minggu : 18
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.

Ujian SEGAK


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 6 Mei 2010 Minggu : 18
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.

Ujian SEGAK


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 6 Mei 2010 Minggu : 18
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.

Ujian SEGAK


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 7 Mei 2010 Minggu : 18
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.

Ujian SEGAK

rph bm peralihan minggu 19

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Bahasa Melayu
Tarikh : 10 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 19
Masa : 4.35-5.45 ptg
TAJUK : Membaca karangan ringkas.
TEMA : Sekolah saya.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca karangan ringkas.
2. Membina ayat ringkas dengan betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid ada pengetahuan sedia ada tentang sekolah mereka.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Bahasa Melayu
Tarikh : 11 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 19
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Bacaan Luas.
TEMA : Melakonkan kata bual.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca karangan berbentuk perbualan.
2. Melakonkan kata bual.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid diberi latihan membaca.
Melakonkan perbualan.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid berminat dalam aktiviti perbincangan dan lakonan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Bahasa Melayu
Tarikh : 12 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 19
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Perbualan seharian.
TEMA : Membaca karangan berbentuk perbualan ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis ayat ringkas menggunakan perkataan yg diberi.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea.
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan dan alat tulis.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks
REFLEKSI :
Murid dapat mengikuti pengajaran yang diberi oleh guru.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Bahasa Melayu
Tarikh : 15 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 19
Masa : 2.00 – 3.10 ptg

NILAM

rph bm peralihan minggu 18

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Bahasa Melayu
Tarikh : 3 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 18
Masa : 4.35-5.45 ptg
TAJUK : Tabiat yang baik dan tabiat yang tidak baik.
TEMA : Contoh tabiat baik dan tidak baik.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca contoh tabiat baik dan tidak baik.
2. Membina ayat ringkas dengan betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca dan menulis.
Latihan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid ada pengetahuan sedia ada tentang tabiat dalam kehidupan seharian.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Bahasa Melayu
Tarikh : 4 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 18
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Penjodoh bilangan
TEMA : Menyatakan contoh benda mengikut penjodoh bilangan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Menyatakan maksud penjodoh bilangan.
2. Menulis ayat menggunakan penjodoh bilangan.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid diberi latihan.
Menyemak hasil kerja murid.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid berminat dalam aktiviti perbincangan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Bahasa Melayu
Tarikh : 5 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 18
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Budi bahasa amalan kita.
TEMA : Membaca karangan ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Menulis ayat ringkas menggunakan perkataan yg diberi.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea.
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan dan alat tulis.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks
REFLEKSI :
Murid dapat mengikuti pengajaran yang diberi.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Bahasa Melayu
Tarikh : 7 Mei 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 18
Masa : 2.00 – 3.10 ptg

NILAM