Tuesday, July 20, 2010

rph pjpk ting.2 minggu 28

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 12 Julai 2010 Minggu : 28
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekeluargaan – Peranan dan tanggungjawab.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan lakonan aktiviti keluarga bahagia.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan keluarga bahagia.
2. Mengetahui tanggungjawab dalam keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid tahu akan kepentingan ciri-ciri keluarga bahagia.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 13 Julai 2010 Minggu : 28
Tingkatan : 2 K Hari : Selasa
Masa : 3.25 - 4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekeluargaan – Peranan dan tanggungjawab.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan lakonan aktiviti keluarga bahagia.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan keluarga bahagia.
2. Mengetahui tanggungjawab dalam keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid tahu akan kepentingan ciri-ciri keluarga bahagia.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 13 Julai 2010 Minggu : 28
Tingkatan : 2N Hari : Selasa
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekeluargaan – Peranan dan tanggungjawab.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan lakonan aktiviti keluarga bahagia.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan keluarga bahagia.
2. Mengetahui tanggungjawab dalam keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid tahu akan kepentingan ciri-ciri keluarga bahagia.

rph pjpk ting.2 minggu 27

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 5 Julai 2010 Minggu : 27
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Kesan amalan pemakanan yang tidak sihat.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan lakonan amalan pemakanan yang baik dan tidak baik.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pengetahuan tentang zat-zat makanan.
2. Mengetahui tanggungjawab dalam keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid telah didedahkan dengan pemakanan dalam kehidupan harian.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 6 Julai 2010 Minggu : 27
Tingkatan : 2 K Hari : Selasa
Masa : 3.25 - 4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Kesan amalan pemakanan yang tidak sihat.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan lakonan amalan pemakanan yang baik dan tidak baik.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pengetahuan tentang zat-zat makanan.
2. Mengetahui tanggungjawab dalam keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid telah didedahkan dengan pemakanan dalam kehidupan harian.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 6 Julai 2010 Minggu : 27
Tingkatan : 2N Hari : Selasa
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Kesan amalan pemakanan yang tidak sihat.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan lakonan amalan pemakanan yang baik dan tidak baik.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pengetahuan tentang zat-zat makanan.
2. Mengetahui tanggungjawab dalam keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid telah didedahkan dengan pemakanan dalam kehidupan harian.

rph pjpk ting.1 minggu 28

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 14 Julai 2010 Minggu : 28
Tingkatan : 1E Hari : Rabu
Masa : 4.35 – 5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Ketidaksefahaman dalam keluarga.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti pergolakan dalam keluarga.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan sikap saling memahami.
2. Mengetahui kepentingan bertolak ansur.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan ketidaksefahaman dalam keluarga.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 15 Julai 2010 Minggu : 28
Tingkatan : 1 A Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Ketidaksefahaman dalam keluarga.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti pergolakan dalam keluarga.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan sikap saling memahami.
2. Mengetahui kepentingan bertolak ansur.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan ketidaksefahaman dalam keluarga.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 15 Julai 2010 Minggu : 28
Tingkatan : 1 G Hari : Khamis
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Ketidaksefahaman dalam keluarga.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti pergolakan dalam keluarga.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan sikap saling memahami.
2. Mengetahui kepentingan bertolak ansur.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan ketidaksefahaman dalam keluarga.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 16 Julai 2010 Minggu : 28
Tingkatan : 1 I Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Ketidaksefahaman dalam keluarga.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti pergolakan dalam keluarga.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan sikap saling memahami.
2. Mengetahui kepentingan bertolak ansur.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan ketidaksefahaman dalam keluarga.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 16 Julai 2010 Minggu : 28
Tingkatan : 1 C Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Ketidaksefahaman dalam keluarga.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti pergolakan dalam keluarga.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan sikap saling memahami.
2. Mengetahui kepentingan bertolak ansur.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan ketidaksefahaman dalam keluarga.

rph pjpk ting.1 minggu 27

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 7 Julai 2010 Minggu : 27
Tingkatan : 1E Hari : Rabu
Masa : 4.35 – 5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kepenggunaan.
TAJUK PEMBELAJARAN : Hak pengguna.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti jual beli barangan keperluan.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan hak pengguna.
2. Mengetahui kepentingan menyimpan rekod pembelian
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Perbincangan.
Refleksi : Murid tahu hak pengguna selepas kelas.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 8 Julai 2010 Minggu : 27
Tingkatan : 1 A Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kepenggunaan.
TAJUK PEMBELAJARAN : Hak pengguna.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti jual beli barangan keperluan.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan hak pengguna.
2. Mengetahui kepentingan menyimpan rekod pembelian
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Perbincangan.
Refleksi : Murid tahu hak pengguna selepas kelas.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 8 Julai 2010 Minggu : 27
Tingkatan : 1 G Hari : Khamis
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kepenggunaan.
TAJUK PEMBELAJARAN : Hak pengguna.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti jual beli barangan keperluan.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan hak pengguna.
2. Mengetahui kepentingan menyimpan rekod pembelian
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Perbincangan.
Refleksi : Murid tahu hak pengguna selepas kelas.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 9 Julai 2010 Minggu : 27
Tingkatan : 1 I Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kepenggunaan.
TAJUK PEMBELAJARAN : Hak pengguna.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti jual beli barangan keperluan.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan hak pengguna.
2. Mengetahui kepentingan menyimpan rekod pembelian
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Perbincangan.
Refleksi : Murid tahu hak pengguna selepas kelas.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 9 Julai 2010 Minggu : 27
Tingkatan : 1 C Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kepenggunaan.
TAJUK PEMBELAJARAN : Hak pengguna.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti jual beli barangan keperluan.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan hak pengguna.
2. Mengetahui kepentingan menyimpan rekod pembelian
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Perbincangan.
Refleksi : Murid tahu hak pengguna selepas kelas.

rph bm peralihan minggu 28

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 12 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 28
Masa : 4.35-5.45 ptg
TAJUK : Ayat Tanya ?
TEMA : Menulis ayat tanya ?
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Mengenalpasti kegunaan ayat tanya.
2. Membina ayat tanya ?
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti perbincangan.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih perlu ditekankan tentang kegunaan ayat tanya.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 13 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 28
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Membaca teks
TEMA : Membaca teks ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca teks ringkas dalam buku teks.
2. Membaca teks dua suku kata dan tiga suku kata.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca dan perbincangan.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih kurang lancar teks tiga suku kata.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 14 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 28
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Penjodoh Bilangan
TEMA : Membina ayat ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Mengetahui apa itu penjodoh bilangan.
2. Membina ayat ringkas menggunakan penjodoh bilangan.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis secara individu.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih keliru dengan beberapa penjodoh bilangan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 16 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 28
Masa : 2.00 – 3.10 ptg

Cuti Tanpa Rekod

rph bm peralihan minggu 27

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 5 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 27
Masa : 4.35-5.45 ptg

Mesyuarat Pengurus Pasukan
Pertandingan Bolasepak Juara Sekolah 15 TKB
Di SMK Sadong Hilir


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 6 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 27
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Kata Nama
TEMA : Membuat ayat ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Mengenali apa itu kata nama.
2. Membina ayat ringkas menggunakan kata nama.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca dan perbincangan.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid tahu apa itu kata nama dalam kehidupan harian.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 7 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 27
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Penjodoh Bilangan
TEMA : Membina ayat ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Mengetahui apa itu penjodoh bilangan.
2. Membina ayat ringkas menggunakan penjodoh bilangan.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis secara individu.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih keliru dengan beberapa penjodoh bilangan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 9 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 27
Masa : 2.00 – 3.10 ptg

Menyertai Pertandingan Bolasepak Juara Sekolah Bawah 15 Tahun
Majlis Sukan Sekolah Gabungan Samarahan
Di SMK Sadong Hilir

Friday, July 2, 2010

rph pjpk ting.2, minggu 26

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 28 Jun 2010 Minggu : 26
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan
TAJUK PEMBELAJARAN : Sofball
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti permainan sofball mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pengetahuan undang-undang
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pemukul.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan antara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Peralatan sofball.
KAEDAH GURU : Tunjukcara.
Refleksi :
Murid tiada pengetahuan asas permainan sofball.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 29 Jun 2010 Minggu : 26
Tingkatan : 2 K Hari : Selasa
Masa : 3.25 - 4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan
TAJUK PEMBELAJARAN : Sofball
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti permainan sofball mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pengetahuan undang-undang
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pemukul.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan antara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Peralatan sofball.
KAEDAH GURU : Tunjukcara.
Refleksi :
Murid tiada pengetahuan asas permainan sofball.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 29 Jun 2010 Minggu : 26
Tingkatan : 2N Hari : Selasa
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan
TAJUK PEMBELAJARAN : Sofball
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti permainan sofball mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pengetahuan undang-undang
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pemukul.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan antara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Peralatan sofball.
KAEDAH GURU : Tunjukcara.
Refleksi :
Murid tiada pengetahuan asas permainan sofball.

Thursday, July 1, 2010

rph pjpk ting.2 , minggu 25

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 21 Jun 2010 Minggu : 25
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.

Pembetulan Kertas Peperiksaan Akhir Semester 1


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 22 Jun 2010 Minggu : 25
Tingkatan : 2 K Hari : Selasa
Masa : 3.25 - 4.35 ptg.

Pembetulan Kertas Peperiksaan Akhir Semester 1


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 22 Jun 2010 Minggu : 25
Tingkatan : 2N Hari : Selasa
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.

Pembetulan Kertas Peperiksaan Akhir Semester 1

rph pjpk ting.1, mnggu26

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 30 Jun 2010 Minggu : 26
Tingkatan : 1E Hari : Rabu
Masa : 4.35 – 5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan
TAJUK PEMBELAJARAN : Bola sepak
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti menendang leret dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan memanaskan badan.
2. Mengetahui konsep asas hantaran bola.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti tendangan leret.
Permainan kecil.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Bola, skitel.
KAEDAH GURU : Tunjukcara.
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti permainan kecil.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 30 Jun 2010 Minggu : 26
Tingkatan : 1 A Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan
TAJUK PEMBELAJARAN : Bola sepak
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti menendang leret dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan memanaskan badan.
2. Mengetahui konsep asas hantaran bola.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti tendangan leret.
Permainan kecil.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Bola, skitel.
KAEDAH GURU : Tunjukcara.
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti permainan kecil.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 1 Julai 2010 Minggu : 26
Tingkatan : 1 G Hari : Khamis
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan
TAJUK PEMBELAJARAN : Bola sepak
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti menendang leret dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan memanaskan badan.
2. Mengetahui konsep asas hantaran bola.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti tendangan leret.
Permainan kecil.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Bola, skitel.
KAEDAH GURU : Tunjukcara.
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti permainan kecil.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 2 Julai 2010 Minggu : 26
Tingkatan : 1 I Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan
TAJUK PEMBELAJARAN : Bola sepak
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti menendang leret dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan memanaskan badan.
2. Mengetahui konsep asas hantaran bola.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti tendangan leret.
Permainan kecil.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Bola, skitel.
KAEDAH GURU : Tunjukcara.
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti permainan kecil.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 2 Julai 2010 Minggu : 26
Tingkatan : 1 C Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan
TAJUK PEMBELAJARAN : Bola sepak
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti menendang leret dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan memanaskan badan.
2. Mengetahui konsep asas hantaran bola.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti tendangan leret.
Permainan kecil.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan.
PERSEDIAAN GURU : Bola, skitel.
KAEDAH GURU : Tunjukcara.
Refleksi : Murid gembira melakukan aktiviti permainan kecil.

rph pjpk ting.1, minggu 25

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 23 Jun 2010 Minggu : 25
Tingkatan : 1E Hari : Rabu
Masa : 4.35 – 5.45 ptg.

Pembetulan Kertas Peperiksaan Semester 1


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 24 Jun 2010 Minggu : 25
Tingkatan : 1 A Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.

Pembetulan Kertas Peperiksaan Semester 1


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 24 Jun 2010 Minggu : 25
Tingkatan : 1 G Hari : Khamis
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.

Pembetulan Kertas Peperiksaan Semester 1


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 25 Jun 2010 Minggu : 25
Tingkatan : 1 I Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.

Pembetulan Kertas Peperiksaan Semester 1


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 25 Jun 2010 Minggu : 25
Tingkatan : 1 C Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.

Pembetulan Kertas Peperiksaan Semester 1

rph bm peralihan minggu 26

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 28 Jun 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 26
Masa : 4.35-5.45 ptg
TAJUK : Sukan di Malaysia
TEMA : Sukan kegemaran saya.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Mengenalpasti sukan yang digemari olehnya.
2. Berbincang dengan rakan tentang sukan kegemaran.
3. Menulis karangan ringkas.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti perbincangan.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid perlu banyak latihan karangan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 29 Jun 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 26
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Sukan di Malaysia.
TEMA : Sukan di tempat saya.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca karangan ringkas.
2. Membina ayat ringkas berkenaan sukan.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca dan perbincangan.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid berminat dengan tajuk sukan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 30 Jun 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 26
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Sukan di Malaysia
TEMA : Membaca dan memahami teks.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Membaca karangan ringkas.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis secara individu.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid ada peningkatan usaha membaca .

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 2 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 26
Masa : 2.00 – 3.10 ptg

NILAM

rph bm peralihan minggu 25

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 21 Jun 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 25
Masa : 4.35-5.45 ptg

Pembetulan Peperiksaan Akhir Semester 1


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 22 Jun 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 25
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Sukan di Malaysia.
TEMA : Sukan lasak.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
2. Membina ayat ringkas tentang sukan.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid ada peningkatan usaha membaca dan menulis ayat ringkas.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 23 Jun 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 25
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Sukan di Malaysia
TEMA : Sukan lasak di Malaysia.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Menyenaraikan contoh sukan lasak di Malaysia.
2. Menerangkan secara ringkas aktiviti sukan lasak.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid dibahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti perbincangan.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid seronok aktiviti perbincangan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 25 Jun 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 25
Masa : 2.00 – 3.10 ptg

NILAM