Monday, August 16, 2010

rph pjpk ting.2 minggu 32

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 9 Ogos 2010 Minggu : 32
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup sihat.
TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan tabiat pemakanan tidak sihat.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga pemakanan.
2. Mengetahui tanggungjawab dalam keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid tahu akan kepentingan menjaga pemakanan seharian.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 10 Ogos 2010 Minggu : 32
Tingkatan : 2 K Hari : Selasa
Masa : 3.25 - 4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup sihat.
TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan tabiat pemakanan tidak sihat.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga pemakanan.
2. Mengetahui tanggungjawab dalam keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid tahu akan kepentingan menjaga pemakanan seharian.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 10 Ogos 2010 Minggu : 32
Tingkatan : 2N Hari : Selasa
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup sihat.
TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan tabiat pemakanan tidak sihat.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga pemakanan.
2. Mengetahui tanggungjawab dalam keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid tahu akan kepentingan menjaga pemakanan seharian.

rph pjpk ting.2 minggu 31

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 2 Ogos 2010 Minggu : 31
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Kesan pemakanan tidak sihat.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan tabiat pemakanan tidak sihat.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga pemakanan.
2. Mengetahui tanggungjawab dalam keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid tahu akan kepentingan menjaga pemakanan seharian.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 3 Ogos 2010 Minggu : 31
Tingkatan : 2 K Hari : Selasa
Masa : 3.25 - 4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Kesan pemakanan tidak sihat.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan tabiat pemakanan tidak sihat.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga pemakanan.
2. Mengetahui tanggungjawab dalam keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid tahu akan kepentingan menjaga pemakanan seharian.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 3 Ogos 2010 Minggu : 31
Tingkatan : 2N Hari : Selasa
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Kesan pemakanan tidak sihat.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan tabiat pemakanan tidak sihat.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga pemakanan.
2. Mengetahui tanggungjawab dalam keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid tahu akan kepentingan menjaga pemakanan seharian.

rph pjpk ting.1 minggu 32

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 11 Ogos 2010 Minggu : 32
Tingkatan : 1E Hari : Rabu
Masa : 4.35 – 5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Penceraian.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan akibat penceraian dalam keluaraga.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani masalah akibat penceraian.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk penceraian dalam keluarga.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 12 Ogos 2010 Minggu : 32
Tingkatan : 1 A Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Penceraian.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan akibat penceraian dalam keluaraga.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani masalah akibat penceraian.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk penceraian dalam keluarga.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 12 Ogos 2010 Minggu : 32
Tingkatan : 1 G Hari : Khamis
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Penceraian.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan akibat penceraian dalam keluaraga.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani masalah akibat penceraian.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk penceraian dalam keluarga.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 13 Ogos 2010 Minggu : 32
Tingkatan : 1 I Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Penceraian.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan akibat penceraian dalam keluaraga.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani masalah akibat penceraian.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk penceraian dalam keluarga.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 13 Ogos 2010 Minggu : 32
Tingkatan : 1 C Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Penceraian.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan akibat penceraian dalam keluaraga.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani masalah akibat penceraian.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk penceraian dalam keluarga.

rph pjpk ting.1 minggu 31

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 6 Ogos 2010 Minggu : 31
Tingkatan : 1 C Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Ketidaksefahaman dalam keluarga.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan ketidaksefahaman dalam keluaraga.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani masalah ketidaksefahaman.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : P & P tidak dapat dijalankan kerana mengambil CRK.

rph bm peralihan minggu 32

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 9 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 32
Masa : 4.35-5.45 ptg
TAJUK : Membaca.
TEMA : Membaca karangan ringkas dalam buku teks.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca karangan ringkas.
2. Membaca ayat dengan dua suku kata.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti perbincangan.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih perlu ditekankan tentang kegunaan ayat tanya.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 10 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 32
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Membaca teks
TEMA : Membaca teks ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca teks ringkas dalam buku teks.
2. Membaca teks dua suku kata dan tiga suku kata.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca dan perbincangan.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih kurang lancar teks tiga suku kata.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 11 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 32
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Penjodoh Bilangan
TEMA : Membina ayat ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Mengetahui apa itu penjodoh bilangan.
2. Membina ayat ringkas menggunakan penjodoh bilangan.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis secara individu.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih keliru dengan beberapa penjodoh bilangan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 13 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 32
Masa : 2.00 – 3.10 ptg

NILAM

rph bm peralihan minggu 31

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 2 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 31
Masa : 4.35-5.45 ptg
TAJUK : Ayat Tanya ?
TEMA : Menulis ayat tanya ?
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Mengenalpasti kegunaan ayat tanya.
2. Membina ayat tanya ?
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti perbincangan.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih perlu ditekankan tentang kegunaan ayat tanya.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 3 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 31
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Membaca teks
TEMA : Membaca teks ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca teks ringkas dalam buku teks.
2. Membaca teks dua suku kata dan tiga suku kata.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca dan perbincangan.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih kurang lancar teks tiga suku kata.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 4 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 31
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Penjodoh Bilangan
TEMA : Membina ayat ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Mengetahui apa itu penjodoh bilangan.
2. Membina ayat ringkas menggunakan penjodoh bilangan.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis secara individu.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih keliru dengan beberapa penjodoh bilangan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 6 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 31
Masa : 2.00 – 3.10 ptg

NILAM

Monday, August 2, 2010

rph pjpk ting.2 minggu 30

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 26 Julai 2010 Minggu : 30
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.

Bertugas Jurulatih Pasukan Bolasepak 17 TKB
Pertandingan Antara Pusat Pembangunan 5 Tahun FAS/MSNS/JPNS


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 27 Julai 2010 Minggu : 30
Tingkatan : 2 K Hari : Selasa
Masa : 3.25 - 4.35 ptg.

Bertugas Jurulatih Pasukan Bolasepak 17 TKB
Pertandingan Antara Pusat Pembangunan 5 Tahun FAS/MSNS/JPNS


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 27 Julai 2010 Minggu : 30
Tingkatan : 2N Hari : Selasa
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.

Bertugas Jurulatih Pasukan Bolasepak 17 TKB
Pertandingan Antara Pusat Pembangunan 5 Tahun FAS/MSNS/JPNS

rph pjpk ting.2 minggu 29

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 19 Julai 2010 Minggu : 29
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Kebersihan persekitaran.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan kebersihan dalam rumah.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga kebersihan.
2. Mengetahui tanggungjawab dalam keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid tahu akan kepentingan menjaga kebersihan persekitaran di rumah.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 20 Julai 2010 Minggu : 29
Tingkatan : 2 K Hari : Selasa
Masa : 3.25 - 4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Kebersihan persekitaran.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan kebersihan dalam rumah.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga kebersihan.
2. Mengetahui tanggungjawab dalam keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid tahu akan kepentingan menjaga kebersihan persekitaran di rumah.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 20 Julai 2010 Minggu : 29
Tingkatan : 2N Hari : Selasa
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Kebersihan persekitaran.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan kebersihan dalam rumah.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga kebersihan.
2. Mengetahui tanggungjawab dalam keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid tahu akan kepentingan menjaga kebersihan persekitaran di rumah.

rph pjpk ting.1 minggu 30

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 28 Julai 2010 Minggu : 30
Tingkatan : 1E Hari : Rabu
Masa : 4.35 – 5.45 ptg.

Bertugas Jurulatih Pasukan Bolasepak 17 TKB
Pertandingan Antara Pusat Pembangunan 5 Tahun FAS/MSNS/JPNS


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 29 Julai 2010 Minggu : 30
Tingkatan : 1 A Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.

Bertugas Jurulatih Pasukan Bolasepak 17 TKB
Pertandingan Antara Pusat Pembangunan 5 Tahun FAS/MSNS/JPNS


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 29 Julai 2010 Minggu : 30
Tingkatan : 1 G Hari : Khamis
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.

Bertugas Jurulatih Pasukan Bolasepak 17 TKB
Pertandingan Antara Pusat Pembangunan 5 Tahun FAS/MSNS/JPNS


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 30 Julai 2010 Minggu : 30
Tingkatan : 1 I Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.

Bertugas Jurulatih Pasukan Bolasepak 17 TKB
Pertandingan Antara Pusat Pembangunan 5 Tahun FAS/MSNS/JPNS


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 30 Julai 2010 Minggu : 30
Tingkatan : 1 C Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.

Bertugas Jurulatih Pasukan Bolasepak 17 TKB
Pertandingan Antara Pusat Pembangunan 5 Tahun FAS/MSNS/JPNS

rph pjpk ting.1 minggu 29

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 21 Julai 2010 Minggu : 29
Tingkatan : 1E Hari : Rabu
Masa : 4.35 – 5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Konflik dan stress
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti contoh konflik dan stress.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani konflik dan stress.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk konflik dan stress.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 22 Julai 2010 Minggu : 29
Tingkatan : 1 A Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Konflik dan stress
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti contoh konflik dan stress.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani konflik dan stress.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk konflik dan stress.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 22 Julai 2010 Minggu : 29
Tingkatan : 1 G Hari : Khamis
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Konflik dan stress
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti contoh konflik dan stress.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani konflik dan stress.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk konflik dan stress.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 23 Julai 2010 Minggu : 29
Tingkatan : 1 I Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Konflik dan stress
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti contoh konflik dan stress.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani konflik dan stress.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk konflik dan stress.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 23 Julai 2010 Minggu : 29
Tingkatan : 1 C Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Konflik dan stress
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti contoh konflik dan stress.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani konflik dan stress.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk konflik dan stress.

rph bm peralihan minggu 30

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 26 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 30
Masa : 4.35-5.45 ptg

Bertugas Jurulatih Pasukan Bolasepak 17 TKB Sekolah
Pertandingan Antara Pusat Pembangunan 5 Tahun FAS/MSNS/JPNS


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 27 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 30
Masa : 12.50-2.00 ptg

Bertugas Jurulatih Pasukan Bolasepak 17 TKB Sekolah
Pertandingan Antara Pusat Pembangunan 5 Tahun FAS/MSNS/JPNS


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 28 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 30
Masa : 3.25 - 4.35 ptg

Bertugas Jurulatih Pasukan Bolasepak 17 TKB Sekolah
Pertandingan Antara Pusat Pembangunan 5 Tahun FAS/MSNS/JPNS


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 30 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 30
Masa : 2.00 – 3.10 ptg

Bertugas Jurulatih Pasukan Bolasepak 17 TKB Sekolah
Pertandingan Antara Pusat Pembangunan 5 Tahun FAS/MSNS/JPNS

rph bm peralihan minggu 29

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 21 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 29
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Penjodoh Bilangan
TEMA : Membina ayat ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Mengetahui apa itu penjodoh bilangan.
2. Membina ayat ringkas menggunakan penjodoh bilangan.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis secara individu.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih keliru dengan beberapa penjodoh bilangan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 23 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 29
Masa : 2.00 – 3.10 ptg

NILAM