Friday, September 3, 2010

rph pjpk ting.2 minggu 35

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 30 Ogos 2010 Minggu : 35
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 2.30-3.30 ptg.

CRK


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 31 Ogos 2010 Minggu : 35
Tingkatan : 2 K Hari : Selasa
Masa : 230-330 ptg.

Hari Kebangsaan


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 31 Ogos 2010 Minggu : 35
Tingkatan : 2N Hari : Selasa
Masa : 330-430 ptg.

Hari Kebangsaan

rph pjpk ting.2 minggu 34

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 23 Ogos 2010 Minggu : 34
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 945-1055 pg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Keselamatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Diri saya.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan ciri-ciri diri sendiri.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan memahami diri.
2. Mengetahui tanggungjawab diri terhadap keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Pembentangan.
Refleksi :
Murid tahu tanggungjawab diri terhadap keluarga.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 24 Ogos 2010 Minggu : 34
Tingkatan : 2 K Hari : Selasa
Masa : 945-1055 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Keselamatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Diri saya.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan ciri-ciri diri sendiri.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan memahami diri.
2. Mengetahui tanggungjawab diri terhadap keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Pembentangan.
Refleksi :
Murid tahu tanggungjawab diri terhadap keluarga.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 24 Ogos 2010 Minggu : 34
Tingkatan : 2N Hari : Selasa
Masa : 1130-1240 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Keselamatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Diri saya.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan ciri-ciri diri sendiri.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan memahami diri.
2. Mengetahui tanggungjawab diri terhadap keluarga.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Pembentangan.
Refleksi :
Murid tahu tanggungjawab diri terhadap keluarga.

rph pjpk ting.2 minggu 33

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 16 Ogos 2010 Minggu : 33
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 2.30-3.30 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup sihat.
TAJUK PEMBELAJARAN : Keselamatan akta dan undang-undang kanak-kanak.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh penderaan kanak-kanak.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan memelihara hak kanak-kanak.
2. Mengetahui tanggungjawab masyarakat.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid tahu akan kepentingan memelihara hak kanak-kanak.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 17 Ogos 2010 Minggu : 33
Tingkatan : 2 K Hari : Selasa
Masa : 230-330 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup sihat.
TAJUK PEMBELAJARAN : Keselamatan akta dan undang-undang kanak-kanak.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh penderaan kanak-kanak.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan memelihara hak kanak-kanak.
2. Mengetahui tanggungjawab masyarakat.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid tahu akan kepentingan memelihara hak kanak-kanak.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 17 Ogos 2010 Minggu : 33
Tingkatan : 2N Hari : Selasa
Masa : 330-430 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup sihat.
TAJUK PEMBELAJARAN : Keselamatan akta dan undang-undang kanak-kanak.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh penderaan kanak-kanak.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan memelihara hak kanak-kanak.
2. Mengetahui tanggungjawab masyarakat.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Lakonan mengikut kumpulan.
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi :
Murid tahu akan kepentingan memelihara hak kanak-kanak.

rph pjpk ting.1 minggu 35

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 1 September 2010 Minggu : 35
Tingkatan : 1E Hari : Rabu
Masa : 3.30-430 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu dalam pendidikan jasmani dan sukan.
TAJUK PEMBELAJARAN : Rasuah.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan rasuah dalam sukan.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan tiada rasuah dalam sukan.
2. Mengetahui kepentingan sikap memegang pendirian.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk rasuah dalam sukan..

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 2 September 2010 Minggu : 35
Tingkatan : 1 A Hari : Khamis
Masa : 3.00-4.00 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu dalam pendidikan jasmani dan sukan.
TAJUK PEMBELAJARAN : Rasuah.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan rasuah dalam sukan.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan tiada rasuah dalam sukan.
2. Mengetahui kepentingan sikap memegang pendirian.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk rasuah dalam sukan..

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 2 September 2010 Minggu : 35
Tingkatan : 1 G Hari : Khamis
Masa : 4.00-5.00 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu dalam pendidikan jasmani dan sukan.
TAJUK PEMBELAJARAN : Rasuah.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan rasuah dalam sukan.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan tiada rasuah dalam sukan.
2. Mengetahui kepentingan sikap memegang pendirian.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk rasuah dalam sukan..

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 3 September 2010 Minggu : 35
Tingkatan : 1 I Hari : Jumaat
Masa : 315-415 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu dalam pendidikan jasmani dan sukan.
TAJUK PEMBELAJARAN : Rasuah.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan rasuah dalam sukan.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan tiada rasuah dalam sukan.
2. Mengetahui kepentingan sikap memegang pendirian.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk rasuah dalam sukan..

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 3 September 2010 Minggu : 35
Tingkatan : 1 C Hari : Jumaat
Masa : 4.15-5.15 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu dalam pendidikan jasmani dan sukan.
TAJUK PEMBELAJARAN : Rasuah.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan rasuah dalam sukan.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan tiada rasuah dalam sukan.
2. Mengetahui kepentingan sikap memegang pendirian.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk rasuah dalam sukan..

rph pjpk ting.1 minggu 34

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 25 Ogos 2010 Minggu : 34
Tingkatan : 1E Hari : Rabu
Masa : 10.55-1205 pg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu dalam pendidikan jasmani/sukan
TAJUK PEMBELAJARAN : Penggunaan bahan terlarang.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan ahli sukan menggunakan bahan terlarang.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kesan penggunaan bahan terlarang.
2. Mengetahui konsep persaingan sihat dalam sukan..
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Pembentangan.
Refleksi : Murid tahu kesan sampingan penggunaan bahan terlarang terhadap tubuh badan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 26 Ogos 2010 Minggu : 34
Tingkatan : 1 A Hari : Khamis
Masa : 1020-1130 pg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu dalam pendidikan jasmani/sukan
TAJUK PEMBELAJARAN : Penggunaan bahan terlarang.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan ahli sukan menggunakan bahan terlarang.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kesan penggunaan bahan terlarang.
2. Mengetahui konsep persaingan sihat dalam sukan..
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Pembentangan.
Refleksi : Murid tahu kesan sampingan penggunaan bahan terlarang terhadap tubuh badan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 26 Ogos 2010 Minggu : 34
Tingkatan : 1 G Hari : Khamis
Masa : 1130-1240 pg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu dalam pendidikan jasmani/sukan
TAJUK PEMBELAJARAN : Penggunaan bahan terlarang.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan ahli sukan menggunakan bahan terlarang.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kesan penggunaan bahan terlarang.
2. Mengetahui konsep persaingan sihat dalam sukan..
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Pembentangan.
Refleksi : Murid tahu kesan sampingan penggunaan bahan terlarang terhadap tubuh badan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 27 Ogos 2010 Minggu : 34
Tingkatan : 1 I Hari : Jumaat
Masa : 9.15-1015 pg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu dalam pendidikan jasmani/sukan
TAJUK PEMBELAJARAN : Penggunaan bahan terlarang.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan ahli sukan menggunakan bahan terlarang.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kesan penggunaan bahan terlarang.
2. Mengetahui konsep persaingan sihat dalam sukan..
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Pembentangan.
Refleksi : Murid tahu kesan sampingan penggunaan bahan terlarang terhadap tubuh badan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 27 Ogos 2010 Minggu : 34
Tingkatan : 1 C Hari : Jumaat
Masa : 1015-1115 pg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu dalam pendidikan jasmani/sukan
TAJUK PEMBELAJARAN : Penggunaan bahan terlarang.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan ahli sukan menggunakan bahan terlarang.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kesan penggunaan bahan terlarang.
2. Mengetahui konsep persaingan sihat dalam sukan..
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Pembentangan.
Refleksi : Murid tahu kesan sampingan penggunaan bahan terlarang terhadap tubuh badan.

rph pjpk ting.1 minggu 33

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 18 Ogos 2010 Minggu : 33
Tingkatan : 1E Hari : Rabu
Masa : 3.30-430 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Keselamatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Keselamatan Akta dan Undang-undang Hak Pengguna.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan melanggar hak pengguna.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga hak pengguna.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk apabila hak pengguna tidak di jaga.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 19 Ogos 2010 Minggu : 33
Tingkatan : 1 A Hari : Khamis
Masa : 3.00-4.00 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Keselamatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Keselamatan Akta dan Undang-undang Hak Pengguna.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan melanggar hak pengguna.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga hak pengguna.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk apabila hak pengguna tidak di jaga.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 19 Ogos 2010 Minggu : 33
Tingkatan : 1 G Hari : Khamis
Masa : 4.00-5.00 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Keselamatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Keselamatan Akta dan Undang-undang Hak Pengguna.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan melanggar hak pengguna.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga hak pengguna.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk apabila hak pengguna tidak di jaga.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 20 Ogos 2010 Minggu : 33
Tingkatan : 1 I Hari : Jumaat
Masa : 315-415 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Keselamatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Keselamatan Akta dan Undang-undang Hak Pengguna.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan melanggar hak pengguna.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga hak pengguna.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk apabila hak pengguna tidak di jaga.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 20 Ogos 2010 Minggu : 33
Tingkatan : 1 C Hari : Jumaat
Masa : 4.15-5.15 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Keselamatan diri dan keluarga.
TAJUK PEMBELAJARAN : Keselamatan Akta dan Undang-undang Hak Pengguna.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan perlakuan melanggar hak pengguna.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga hak pengguna.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk apabila hak pengguna tidak di jaga.

rph bm peralihan minggu 35

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 30 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 35
Masa : 3.30-4.30 ptg

CRK


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 31 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 35
Masa : 12.15-1.15 ptg

Cuti Hari Kebangsaan


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 1 Septembar 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 35
Masa : 2.30-3.30 ptg
TAJUK : Membaca .
TEMA : Membaca karangan ringkas – Seni Mempertahankan Diri.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Mengetahui cara membaca secara baik.
2. Membaca karangan ringkas yang diberi.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca secara individu.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid menunjukkan peningkatan dalam kemahiran membaca .

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 3 September 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 35
Masa : 2.00 – 2.50 ptg

NILAM

rph bm peralihan minggu 34

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 23 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 34
Masa : 10.55-12.05 pg
TAJUK : Kata Ganti Diri
TEMA : Menulis ayat berdasarkan kata ganti diri yang di beri.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca kata ganti diri yang diberi.
2. Menulis ayat ringkas kata ganti diri.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih perlu banyak latihan menulis ayat ringkas.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 24 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 34
Masa : 7.05-8.15 pg
TAJUK : Membaca
TEMA : Membaca karangan – Teknologi Penerbangan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca karangan dalam buku teks.
2. Membaca karangan mengandungi 2 perenggan.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca dan perbincangan.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih lemah dalam membaca karangan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 25 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 34
Masa : 10.20-11.30 pg
TAJUK : Menulis karangan.
TEMA : Menulis karangan ringkas berpandukan gambar .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Mengetahui kedah menulis karangan bergambar.
2. Membina karangan berpandukan gambar yang diberi.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Latihan menulis karangan.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih lemah dalam menulis karangan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 27 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 34
Masa : 7.05 - 8.15 pg

NILAM

rph bm peralihan minggu 33

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 16 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 33
Masa : 3.30-4.30 ptg
TAJUK : Membaca.
TEMA : Membaca karangan dalam buku teks dalam kumpulan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca karangan secara berkumpulan.
2. Membaca ayat ringkas.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih perlu banyak latihan membaca.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 17 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 33
Masa : 12.15-1.15 ptg
TAJUK : Membaca karangan.
TEMA : Membaca karangan 2 peranggan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Membaca teks ringkas dalam buku teks.
2. Membaca karangan mengandungi 2 perenggan.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca dan perbincangan.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih lemah dalam membaca ayat 3 suku kata.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 18 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 33
Masa : 2.30-3.30 ptg
TAJUK : Menulis ayat.
TEMA : Membina ayat berdasarkan perkataan yang diberi.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Mengetahui isi penting dalam menulis ayat.
2. Membina ayat ringkas menggunakan perkataan yang diberi.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis secara individu.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih kurang mahir mempelbagaikan gaya penulisan ayat.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 20 Ogos 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 33
Masa : 2.00 – 2.50 ptg

NILAM