Thursday, July 28, 2011

rph pjpk ting.3 minggu 29

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 19 Julai 2011 Minggu : 29

Tingkatan : 3 A Hari : Selasa

Masa : 5.10-6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Pemakanan

TAJUK PEMBELAJARAN : Keperluan diet harian.

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti pemakanan yang betul .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan makanan dalam kehidupan .

2. Mengetahui kepentingan diet harian .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks.

KAEDAH GURU : Perbincangan.

Refleksi : Murid dapat menyatakan kepentingan prinsip diet harian .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 20 Julai 2011 Minggu : 29

Tingkatan : 3 E Hari : Rabu

Masa : 3.25-4.35 ptg

TUNJANG PEMBELAJARAN : Pemakanan

TAJUK PEMBELAJARAN : Keperluan diet harian.

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti pemakanan yang betul .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan makanan dalam kehidupan .

2. Mengetahui kepentingan diet harian .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks.

KAEDAH GURU : Perbincangan.

Refleksi : Murid dapat menyatakan kepentingan prinsip diet harian .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 20 Julai 2011 Minggu : 29

Tingkatan : 3 J Hari : Rabu

Masa : 5.10-6.20 ptg

TUNJANG PEMBELAJARAN : Pemakanan

TAJUK PEMBELAJARAN : Keperluan diet harian.

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti pemakanan yang betul .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan makanan dalam kehidupan .

2. Mengetahui kepentingan diet harian .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks.

KAEDAH GURU : Perbincangan.

Refleksi : Murid dapat menyatakan kepentingan prinsip diet harian .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 21 Julai 2011 Minggu : 29

Tingkatan : 3D Hari : Khamis

Masa : 3.25-4.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Pemakanan

TAJUK PEMBELAJARAN : Keperluan diet harian.

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti pemakanan yang betul .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan makanan dalam kehidupan .

2. Mengetahui kepentingan diet harian .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks.

KAEDAH GURU : Perbincangan.

Refleksi : Murid dapat menyatakan kepentingan prinsip diet harian .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 21 Julai 2011 Minggu : 29

Tingkatan : 3H Hari : Khamis

Masa : 5.45 – 6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Pemakanan

TAJUK PEMBELAJARAN : Keperluan diet harian.

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti pemakanan yang betul .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan makanan dalam kehidupan .

2. Mengetahui kepentingan diet harian .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks.

KAEDAH GURU : Perbincangan.

Refleksi : Murid dapat menyatakan kepentingan prinsip diet harian .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 22 Julai 2011 Minggu : 29

Tingkatan : 3N Hari : Jumaat

Masa : 4.00-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Pemakanan

TAJUK PEMBELAJARAN : Keperluan diet harian.

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti pemakanan yang betul .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan makanan dalam kehidupan .

2. Mengetahui kepentingan diet harian .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks.

KAEDAH GURU : Perbincangan.

Refleksi : Murid dapat menyatakan kepentingan prinsip diet harian .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 22 Julai 2011 Minggu : 29

Tingkatan : 3F Hari : Jumaat

Masa : 5.10-6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Pemakanan

TAJUK PEMBELAJARAN : Keperluan diet harian.

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti pemakanan yang betul .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan makanan dalam kehidupan .

2. Mengetahui kepentingan diet harian .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks.

KAEDAH GURU : Perbincangan.

Refleksi : Murid dapat menyatakan kepentingan prinsip diet harian .

rph pjpk ting.3 minggu 28

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 12 Julai 2011 Minggu : 28

Tingkatan : 3 A Hari : Selasa

Masa : 5.10-6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Prinsip Latihan

TAJUK PEMBELAJARAN : Kebolehbalikan dan perbezaan individu .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti latihan mengikut individu.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan prinsip latihan .

2. Mengetahui kepentingan prinsip latihan .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks.

KAEDAH GURU : Perbincangan.

Refleksi : Murid dapat menyatakan kepentingan prinsip latihan .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 13 Julai 2011 Minggu : 28

Tingkatan : 3 E Hari : Rabu

Masa : 3.25-4.35 ptg

TUNJANG PEMBELAJARAN : Prinsip Latihan

TAJUK PEMBELAJARAN : Kebolehbalikan dan perbezaan individu .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti latihan mengikut individu.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan prinsip latihan .

2. Mengetahui kepentingan prinsip latihan .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks.

KAEDAH GURU : Perbincangan.

Refleksi : Murid dapat menyatakan kepentingan prinsip latihan .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 13 Julai 2011 Minggu : 28

Tingkatan : 3 J Hari : Rabu

Masa : 5.10-6.20 ptg

TUNJANG PEMBELAJARAN : Prinsip Latihan

TAJUK PEMBELAJARAN : Kebolehbalikan dan perbezaan individu .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti latihan mengikut individu.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan prinsip latihan .

2. Mengetahui kepentingan prinsip latihan .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks.

KAEDAH GURU : Perbincangan.

Refleksi : Murid dapat menyatakan kepentingan prinsip latihan .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 14 Julai 2011 Minggu : 28

Tingkatan : 3D Hari : Khamis

Masa : 3.25-4.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Prinsip Latihan

TAJUK PEMBELAJARAN : Kebolehbalikan dan perbezaan individu .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti latihan mengikut individu.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan prinsip latihan .

2. Mengetahui kepentingan prinsip latihan .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks.

KAEDAH GURU : Perbincangan.

Refleksi : Murid dapat menyatakan kepentingan prinsip latihan .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 14 Julai 2011 Minggu : 28

Tingkatan : 3H Hari : Khamis

Masa : 5.45 – 6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Prinsip Latihan

TAJUK PEMBELAJARAN : Kebolehbalikan dan perbezaan individu .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti latihan mengikut individu.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan prinsip latihan .

2. Mengetahui kepentingan prinsip latihan .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks.

KAEDAH GURU : Perbincangan.

Refleksi : Murid dapat menyatakan kepentingan prinsip latihan .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 15 Julai 2011 Minggu : 28

Tingkatan : 3N Hari : Jumaat

Masa : 4.00-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Prinsip Latihan

TAJUK PEMBELAJARAN : Kebolehbalikan dan perbezaan individu .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti latihan mengikut individu.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan prinsip latihan .

2. Mengetahui kepentingan prinsip latihan .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks.

KAEDAH GURU : Perbincangan.

Refleksi : Murid dapat menyatakan kepentingan prinsip latihan .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 15 Julai 2011 Minggu : 28

Tingkatan : 3F Hari : Jumaat

Masa : 5.10-6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Prinsip Latihan

TAJUK PEMBELAJARAN : Kebolehbalikan dan perbezaan individu .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti latihan mengikut individu.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan prinsip latihan .

2. Mengetahui kepentingan prinsip latihan .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks.

KAEDAH GURU : Perbincangan.

Refleksi : Murid dapat menyatakan kepentingan prinsip latihan .