Friday, August 12, 2011

rph pjpk ting.3 minggu 32

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 9 Ogos 2011 Minggu : 32

Tingkatan : 3 A Hari : Selasa

Masa : 4.10-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Penyalahgunaan bahan .

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengambilan dadah dan implikasinya .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh sikap penagih dadah .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan tidak terbabit dengan dadah .

2. Mengetahui kesan penagihan dadah .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan bahaya dadah dalam diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 10 Ogos 2011 Minggu : 32

Tingkatan : 3 E Hari : Rabu

Masa : 2.35-3.35 ptg

TUNJANG PEMBELAJARAN : Penyalahgunaan bahan .

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengambilan dadah dan implikasinya .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh sikap penagih dadah .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan tidak terbabit dengan dadah .

2. Mengetahui kesan penagihan dadah .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan bahaya dadah dalam diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 10 Ogos 2011 Minggu : 32

Tingkatan : 3 J Hari : Rabu

Masa : 4.10-5.10 ptg

TUNJANG PEMBELAJARAN : Penyalahgunaan bahan .

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengambilan dadah dan implikasinya .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh sikap penagih dadah .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan tidak terbabit dengan dadah .

2. Mengetahui kesan penagihan dadah .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan bahaya dadah dalam diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 11 Ogos 2011 Minggu : 32

Tingkatan : 3D Hari : Khamis

Masa : 2.35-3.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Penyalahgunaan bahan .

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengambilan dadah dan implikasinya .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh sikap penagih dadah .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan tidak terbabit dengan dadah .

2. Mengetahui kesan penagihan dadah .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan bahaya dadah dalam diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 11 Ogos 2011 Minggu : 32

Tingkatan : 3H Hari : Khamis

Masa : 4.10-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Penyalahgunaan bahan .

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengambilan dadah dan implikasinya .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh sikap penagih dadah .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan tidak terbabit dengan dadah .

2. Mengetahui kesan penagihan dadah .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan bahaya dadah dalam diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 12 Ogos 2011 Minggu : 32

Tingkatan : 3N Hari : Jumaat

Masa : 3.30-4.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Penyalahgunaan bahan .

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengambilan dadah dan implikasinya .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh sikap penagih dadah .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan tidak terbabit dengan dadah .

2. Mengetahui kesan penagihan dadah .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan bahaya dadah dalam diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 12 Ogos 2011 Minggu : 32

Tingkatan : 3F Hari : Jumaat

Masa : 4.20-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Penyalahgunaan bahan .

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengambilan dadah dan implikasinya .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh sikap penagih dadah .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan tidak terbabit dengan dadah .

2. Mengetahui kesan penagihan dadah .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan bahaya dadah dalam diri .

rph bm peralihan minggu 32

Bahasa Melayu

Tarikh : 8 Ogos 2011 Tingkatan : Peralihan

Hari : Isnin Minggu : 32

Masa : 3.35-4.40 ptg

TAJUK : Ayat Penyata .

TEMA : Memlengkapkan ayat penyata yang diberi .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.

2. Membina ayat menggunakan ayat penyata yang diberi.

AKTIVITI ;

  1. Perbincangan tentang tajuk secara umum.
  2. Murid membaca ayat penyata yang diberi.
  3. Latihan membina ayat penyata .
  4. Rumusan .

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks .

REFLEKSI :

Ramai murid dapat membina ayat setelah diterangkan maksud ayat penyata yang diberi.

Bahasa Melayu

Tarikh : 9 Ogos 2011 Tingkatan : Peralihan

Hari : Selasa Minggu : 32

Masa : 1.15-2.20 ptg

NILAM

Bahasa Melayu

Tarikh : 10 Ogos 2011 Tingkatan : Peralihan

Hari : Rabu Minggu : 32

Masa : 1.15-2.20 ptg

TAJUK : Sinonim dan antonim

TEMA : Membina ayat menggunakan sinonim dan antonim .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.

2. Membina ayat menggunakan sinonim dan antonim yang diberi.

AKTIVITI ;

  1. Perbincangan tentang tajuk secara umum.
  2. Murid membaca sinonim dan antonim yang diberi.
  3. Latihan membina ayat .
  4. Rumusan .

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks .

REFLEKSI :

Ramai murid dapat membina ayat setelah diterangkan maksud sinonim dan antonim yang diberi.

Bahasa Melayu

Tarikh : 11 Ogos 2011 Tingkatan : Peralihan

Hari : Khamis Minggu : 32

Masa : 1.15-2.20 ptg

TAJUK : Simpulan Bahasa

TEMA : Mengetahui maksud simpulan bahasa .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.

2. Membuat latihan memberi maksud simpulan bahasa .

AKTIVITI ;

  1. Perbincangan tentang tajuk secara umum.
  2. Murid membaca simpulan bahasa yang diberi yang diberi.
  3. Latihan mengisi tempat kosong dengan simpulan bahasa .
  4. Rumusan .

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.

PERSEDIAAN GURU : Buku teks .

REFLEKSI :

Ramai murid dapat meyatakan simpulan bahasa yang diberi .

Monday, August 8, 2011

rph pjpk ting.3 minggu 31

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 2 Ogos 2011 Minggu : 31

Tingkatan : 3 A Hari : Selasa

Masa : 4.10-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup Sihat

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh perlakuan konflik dan stress.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengawal konflik dan stress .

2. Mengetahui kesan konflik dan stress .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kehendak dalam memahami cara mengurus diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 3 Ogos 2011 Minggu : 31

Tingkatan : 3 E Hari : Rabu

Masa : 2.35-3.35 ptg

TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup Sihat

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh perlakuan konflik dan stress.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengawal konflik dan stress .

2. Mengetahui kesan konflik dan stress .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kehendak dalam memahami cara mengurus diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 3 Ogos 2011 Minggu : 31

Tingkatan : 3 J Hari : Rabu

Masa : 4.10-5.10 ptg

TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup Sihat

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh perlakuan konflik dan stress.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengawal konflik dan stress .

2. Mengetahui kesan konflik dan stress .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kehendak dalam memahami cara mengurus diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 4 Ogos 2011 Minggu : 31

Tingkatan : 3D Hari : Khamis

Masa : 2.35-3.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup Sihat

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh perlakuan konflik dan stress.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengawal konflik dan stress .

2. Mengetahui kesan konflik dan stress .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kehendak dalam memahami cara mengurus diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 4 Ogos 2011 Minggu : 31

Tingkatan : 3H Hari : Khamis

Masa : 4.10-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup Sihat

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh perlakuan konflik dan stress.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengawal konflik dan stress .

2. Mengetahui kesan konflik dan stress .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kehendak dalam memahami cara mengurus diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 5 Ogos 2011 Minggu : 31

Tingkatan : 3N Hari : Jumaat

Masa : 3.30-4.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup Sihat

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh perlakuan konflik dan stress.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengawal konflik dan stress .

2. Mengetahui kesan konflik dan stress .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kehendak dalam memahami cara mengurus diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 5 Ogos 2011 Minggu : 31

Tingkatan : 3F Hari : Jumaat

Masa : 4.20-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup Sihat

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh perlakuan konflik dan stress.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengawal konflik dan stress .

2. Mengetahui kesan konflik dan stress .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kehendak dalam memahami cara mengurus diri .