Thursday, March 15, 2012

rph pjpk ting.3 minggu 9

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 27 Febuari 2012 Minggu : 9

Tingkatan : 3 B Hari : Isnin

Masa : 3.25-4.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket

TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.

KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.

2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.

AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.

AKTIVITI ;

  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Set kriket

KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.

Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 28 Febuari 2012 Minggu : 9

Tingkatan : 3 A Hari : Selasa

Masa : 3.25-4.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket

TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.

KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.

2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.

AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.

AKTIVITI ;

  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Set kriket

KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.

Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 28 Febuari 2012 Minggu : 9

Tingkatan : 3 J Hari : Selasa

Masa : 5.10-6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket

TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.

KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.

2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.

AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.

AKTIVITI ;

  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Set kriket

KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.

Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 1 Mac 2012 Minggu : 9

Tingkatan : 3 N Hari : Khamis

Masa : 3.25-4.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket

TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.

KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.

2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.

AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.

AKTIVITI ;

  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Set kriket

KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.

Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 1 Mac 2012 Minggu : 9

Tingkatan : 3 H Hari : Khamis

Masa : 5.10-6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket

TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.

KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.

2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.

AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.

AKTIVITI ;

  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Set kriket

KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.

Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 2 Mac 2012 Minggu : 9

Tingkatan : 3 E Hari : Jumaat

Masa : 4.00-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket

TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.

KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.

2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.

AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.

AKTIVITI ;

  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Set kriket

KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.

Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 2 Mac 2012 Minggu : 9

Tingkatan : 3 F Hari : Jumaat

Masa : 5.10-6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket

TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.

KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.

2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.

AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.

AKTIVITI ;

  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Set kriket

KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.

Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 3 Mac 2012 Minggu : 9

Tingkatan : 3 E (Sabtu Ganti) Hari : Jumaat

Masa : 4.00-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket

TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.

KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.

2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.

AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.

AKTIVITI ;

  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Set kriket

KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.

Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 3 Mac 2012 Minggu : 9

Tingkatan : 3 F (Sabtu Ganti) Hari : Jumaat

Masa : 5.10-6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket

TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.

KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.

2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.

AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.

AKTIVITI ;

  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Set kriket

KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.

Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.