Sunday, September 29, 2013

rph pjpk ting.3 minggu 29


 
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :   15 Julai  2013                                  Minggu            : 29
Tingkatan        :  3 B                                                    Hari                 : Isnin
Masa               :  3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Rekreasi .
TAJUK PEMBELAJARAN     : Menjejak formasi dan aspek keselamatan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan lakonan pemburu menjejak .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan aktiviti rekreasi .
                                         2. Mengetahui aktiviti rekreasi dan risikonya .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks.
KAEDAH GURU        : Perbincangan.
Refleksi           : Murid dapat menunjukkan minat dalam aktiviti rekreasi .

 

 
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :   16 Julai  2013                                  Minggu            : 29
Tingkatan        :  3 E                                                    Hari                 : Selasa
Masa               :  4.00-5.10 ptg
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Rekreasi .
TAJUK PEMBELAJARAN     : Menjejak formasi dan aspek keselamatan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan lakonan pemburu menjejak .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan aktiviti rekreasi .
                                         2. Mengetahui aktiviti rekreasi dan risikonya .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks.
KAEDAH GURU        : Perbincangan.
Refleksi           : Murid dapat menunjukkan minat dalam aktiviti rekreasi .

 

                       
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    17 Julai   2013                                Minggu            : 29
Tingkatan        :  3 N                                                   Hari                 : Rabu
Masa               : 3.25-4.35 ptg
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Rekreasi .
TAJUK PEMBELAJARAN     : Menjejak formasi dan aspek keselamatan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan lakonan pemburu menjejak .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan aktiviti rekreasi .
                                         2. Mengetahui aktiviti rekreasi dan risikonya .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks.
KAEDAH GURU        : Perbincangan.
Refleksi           : Murid dapat menunjukkan minat dalam aktiviti rekreasi .

 

 
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    17 Julai  2013                                 Minggu            : 29
Tingkatan        :  3 L                                                    Hari                 : Rabu
Masa               :  5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Rekreasi .
TAJUK PEMBELAJARAN     : Menjejak formasi dan aspek keselamatan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan lakonan pemburu menjejak .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan aktiviti rekreasi .
                                         2. Mengetahui aktiviti rekreasi dan risikonya .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks.
KAEDAH GURU        : Perbincangan.
Refleksi           : Murid dapat menunjukkan minat dalam aktiviti rekreasi .

rph pjpk ting.3 minggu 28


 
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    8 Julai  2013                                   Minggu            : 28
Tingkatan        :  3 B                                                    Hari                 : Isnin
Masa               :  3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Prinsip Latihan
TAJUK PEMBELAJARAN     : Kebolehbalikkan dan perbezaan individu .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh latihan dalam sukan .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan prinsip latihan yg betul.
                                         2. Mengetahui kepentingan latihan dalam sukan .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks.
KAEDAH GURU        : Perbincangan.
Refleksi           : Murid dapat memahami prinsip-prinsip latihan dalam sukan .

 

 
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    9 Julai  2013                                   Minggu            : 28
Tingkatan        :  3 E                                                    Hari                 : Selasa
Masa               :  4.00-5.10 ptg
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Prinsip Latihan
TAJUK PEMBELAJARAN     : Kebolehbalikkan dan perbezaan individu .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh latihan dalam sukan .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan prinsip latihan yg betul.
                                         2. Mengetahui kepentingan latihan dalam sukan .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks.
KAEDAH GURU        : Perbincangan.
Refleksi           : Murid dapat memahami prinsip-prinsip latihan dalam sukan .

 

                       
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    10 Julai   2013                                Minggu            : 28
Tingkatan        :  3 N                                                   Hari                 : Rabu
Masa               : 3.25-4.35 ptg
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Prinsip Latihan
TAJUK PEMBELAJARAN     : Kebolehbalikkan dan perbezaan individu .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh latihan dalam sukan .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan prinsip latihan yg betul.
                                         2. Mengetahui kepentingan latihan dalam sukan .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks.
KAEDAH GURU        : Perbincangan.
Refleksi           : Murid dapat memahami prinsip-prinsip latihan dalam sukan .

 

 
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    10 Julai  2013                                 Minggu            : 28
Tingkatan        :  3 L                                                    Hari                 : Rabu
Masa               :  5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Prinsip Latihan
TAJUK PEMBELAJARAN     : Kebolehbalikkan dan perbezaan individu .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh latihan dalam sukan .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan prinsip latihan yg betul.
                                         2. Mengetahui kepentingan latihan dalam sukan .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks.
KAEDAH GURU        : Perbincangan.
Refleksi           : Murid dapat memahami prinsip-prinsip latihan dalam sukan .

 

                       
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    11 Julai  2013                                 Minggu            : 28
Tingkatan        :  3 F                                                    Hari                 : Khamis
Masa               : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Prinsip Latihan
TAJUK PEMBELAJARAN     : Kebolehbalikkan dan perbezaan individu .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh latihan dalam sukan .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan prinsip latihan yg betul.
                                         2. Mengetahui kepentingan latihan dalam sukan .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks.
KAEDAH GURU        : Perbincangan.
Refleksi           : Murid dapat memahami prinsip-prinsip latihan dalam sukan .

 

 
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    11 Julai  2013                                 Minggu            : 28
Tingkatan        :  3 A                                                    Hari                 : Khamis
Masa               :  5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Prinsip Latihan
TAJUK PEMBELAJARAN     : Kebolehbalikkan dan perbezaan individu .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh latihan dalam sukan .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan prinsip latihan yg betul.
                                         2. Mengetahui kepentingan latihan dalam sukan .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks.
KAEDAH GURU        : Perbincangan.
Refleksi           : Murid dapat memahami prinsip-prinsip latihan dalam sukan .

 

             
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :   12 Julai   2013                                 Minggu            : 28
Tingkatan        :  3 K                                                    Hari                 : Jumaat
Masa               : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Prinsip Latihan
TAJUK PEMBELAJARAN     : Kebolehbalikkan dan perbezaan individu .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh latihan dalam sukan .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan prinsip latihan yg betul.
                                         2. Mengetahui kepentingan latihan dalam sukan .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Perbincangan dan pembentangan hasil kerja kumpulan .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks.
KAEDAH GURU        : Perbincangan.
Refleksi           : Murid dapat memahami prinsip-prinsip latihan dalam sukan .