Tuesday, August 11, 2009

rph pjpk minggu 33

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 10 Ogos 2009 Minggu : 33
Tingkatan : 1L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.

Cuti Rehat Khas


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 11 Ogos 2009 Minggu : 33
Tingkatan : 1 M Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas berkhemah – Persiapan berkhemah.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui ciri-ciri persiapan berkhemah.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persiapan berkhemah.
2. Mengetahui tanggungjawab terhadap alam sekitar .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tentang aktiviti perkhemahan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : 4 set khemah pasang siap .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan praktikal untukmenguasaikemahiran memasang khemah.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 11 Ogos 2009 Minggu : 33
Tingkatan : 1 D Hari : Selasa
Masa : 4.35 – 5.45ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas berkhemah – Persiapan berkhemah.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui ciri-ciri persiapan berkhemah.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persiapan berkhemah.
2. Mengetahui tanggungjawab terhadap alam sekitar .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tentang aktiviti perkhemahan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : 4 set khemah pasang siap .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan praktikal untukmenguasaikemahiran memasang khemah.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 12 Ogos 2009 Minggu : 33
Tingkatan : 1 F Hari : Rabu
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas berkhemah – Persiapan berkhemah.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui ciri-ciri persiapan berkhemah.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persiapan berkhemah.
2. Mengetahui tanggungjawab terhadap alam sekitar .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tentang aktiviti perkhemahan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : 4 set khemah pasang siap .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan praktikal untukmenguasaikemahiran memasang khemah.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 13 Ogos 2009 Minggu : 33
Tingkatan : 1 B Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas berkhemah – Persiapan berkhemah.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui ciri-ciri persiapan berkhemah.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persiapan berkhemah.
2. Mengetahui tanggungjawab terhadap alam sekitar .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tentang aktiviti perkhemahan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : 4 set khemah pasang siap .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan praktikal untukmenguasaikemahiran memasang khemah.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 13 Ogos 2009 Minggu : 33
Tingkatan : 1 N Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas berkhemah – Persiapan berkhemah.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui ciri-ciri persiapan berkhemah.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persiapan berkhemah.
2. Mengetahui tanggungjawab terhadap alam sekitar .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tentang aktiviti perkhemahan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : 4 set khemah pasang siap .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan praktikal untukmenguasaikemahiran memasang khemah.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 14 Ogos 2009 Minggu : 33
Tingkatan : 1 J Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas berkhemah – Persiapan berkhemah.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui ciri-ciri persiapan berkhemah.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persiapan berkhemah.
2. Mengetahui tanggungjawab terhadap alam sekitar .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tentang aktiviti perkhemahan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : 4 set khemah pasang siap .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan praktikal untukmenguasaikemahiran memasang khemah.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 14 Ogos 2009 Minggu : 33
Tingkatan : 1 K Hari : Jumaat
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas berkhemah – Persiapan berkhemah.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui ciri-ciri persiapan berkhemah.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan persiapan berkhemah.
2. Mengetahui tanggungjawab terhadap alam sekitar .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tentang aktiviti perkhemahan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : 4 set khemah pasang siap .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan praktikal untukmenguasaikemahiran memasang khemah.

rph pjpk minggu 32

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 3Ogos 2009 Minggu : 32
Tingkatan : 1L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas berkhemah – Keselamatan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui ciri-ciri keselamatan berkhemah.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan keselamatan.
2. Mengetahui tanggungjawab terhadap alam sekitar .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tentang aktiviti perkhemahan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : 4 set khemah pasang siap .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan praktikal untukmenguasaikemahiran memasang khemah.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 4 Ogos 2009 Minggu : 32
Tingkatan : 1 M Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas berkhemah – Keselamatan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui ciri-ciri keselamatan berkhemah.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan keselamatan.
2. Mengetahui tanggungjawab terhadap alam sekitar .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tentang aktiviti perkhemahan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : 4 set khemah pasang siap .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan praktikal untukmenguasaikemahiran memasang khemah.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 4 Ogos 2009 Minggu : 32
Tingkatan : 1 D Hari : Selasa
Masa : 4.35 – 5.45ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Rekreasi
TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas berkhemah – Keselamatan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui ciri-ciri keselamatan berkhemah.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan keselamatan.
2. Mengetahui tanggungjawab terhadap alam sekitar .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tentang aktiviti perkhemahan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : 4 set khemah pasang siap .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan praktikal untukmenguasaikemahiran memasang khemah.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 5 Ogos2009 Minggu : 32
Tingkatan : 1 F Hari : Rabu
Masa : 5.10-6.20ptg.

Sukan Tahunan Sekolah , 2009


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 6 Ogos 2009 Minggu : 32
Tingkatan : 1 B Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10ptg.

Sukan Tahunan Sekolah , 2009


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 6 Ogos 2009 Minggu : 32
Tingkatan : 1 N Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20 ptg.

Sukan Tahunan, 2009


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 7 Ogos 2009 Minggu : 32
Tingkatan : 1 J Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.

Sukan Tahunan 2009


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 7 Ogos 2009 Minggu : 32
Tingkatan : 1 K Hari : Jumaat
Masa : 5.10-6.20 ptg.

Sukan Tahunan 2009

rph bm minggu 33

RPH Bahasa Melayu
Tarikh : 10 Ogos 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 33
Masa : 12.50 – 2.00 ptg

Cuti Rehat Khas



RPH Bahasa Melayu
Tarikh : 11 Ogos 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 33
Masa : 12.50 – 2.00 ptg
TAJUK : Unit 15 – Kenali Warisan Budaya Kita .
TEMA : Menulis karangan ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Memahami maksud perenggan dan ayat .
2. Menulis ayat dalam karangan ..
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja.


RPH Bahasa Melayu
Tarikh : 12 Ogos 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 33
Masa : 3.25 - 4.35 ptg

NILAM


RPH Bahasa Melayu
Tarikh : 13 Ogos 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Khamis Minggu : 33
Masa : 2.00 – 3.10 ptg
TAJUK : Unit 15 – Kenali Warisan Budaya Kita .
TEMA : Menulis surat kiriman tidak rasmi.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Memahami format surat tidak rasmi.
2. Menulis surat tidak rasmi.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja.

Monday, August 10, 2009

rph bm minggu 32

RPH Bahasa Melayu
Tarikh : 3 Ogos 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 32
Masa : 12.50 – 2.00 ptg
TAJUK : Unit 15 – Kenali Warisan Budaya Kita.
TEMA : Membina ayat tanya ?
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Memahami maksud ayat tanya yang betul.
2. Menulis ayat tanya yang betul.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja.



RPH Bahasa Melayu
Tarikh : 4 Ogos 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 32
Masa : 12.50 – 2.00 ptg
TAJUK : Unit 15 – Kenali Warisan Budaya Kita .
TEMA : Membina ayat tanya yang membabitkan perbualan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Memahami maksud ayat tanya berbentuk perbualan.
2. Menulis ayat tanya yang betul mengikut perbualan.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Ramai murid yang masih lemah dalam membaca dan mengeja.



RPH Bahasa Melayu
Tarikh : 5 Ogos 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 32
Masa : 3.25 - 4.35 ptg

Sukan Tahunan Sekolah, 2009



RPH Bahasa Melayu
Tarikh : 6 Ogos 2009 Tingkatan : Peralihan
Hari : Khamis Minggu : 32
Masa : 2.00 – 3.10 ptg

Sukan Tahunan Sekolah, 2009