RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 13 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Cuti Easther Monday
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 14 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 M Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan Otot.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 13 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
Cuti Easther Monday
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 14 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 M Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan Otot.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 14 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 D Hari : Selasa
Masa : 4.35 – 5.45ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 14 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 D Hari : Selasa
Masa : 4.35 – 5.45ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 15 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 F Hari : Rabu
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 15 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 F Hari : Rabu
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 B Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 B Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 N Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 N Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 17 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 J Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 17 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 J Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 17 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 K Hari : Jumaat
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 17 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 K Hari : Jumaat
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 18 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 B Hari : Sabtu
Masa : ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 18 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 B Hari : Sabtu
Masa : ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 18 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 N Hari : Sabtu
Masa : ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot .
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 18 April 2009 Minggu : 16
Tingkatan : 1 N Hari : Sabtu
Masa : ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : Kekuatan otot .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot.
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kekuatan otot.
No comments:
Post a Comment