Thursday, January 20, 2011

rph pjpk ting. 3 minggu 1

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 3 Januari 2011 Minggu : 1

Tingkatan : 3A Hari : Isnin

Masa : 3.25-4.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

1. Penerangan tentang tajuk.

2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .

3. Aktiviti soal jawab.

4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 4 Januari 2011 Minggu : 1

Tingkatan : 3 F Hari : Selasa

Masa : 3.25-4.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

5. Penerangan tentang tajuk.

6. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .

7. Aktiviti soal jawab.

8. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 5 Januari 2011 Minggu : 1

Tingkatan : 3 D Hari : Rabu

Masa : 4.00-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

9. Penerangan tentang tajuk.

10. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .

11. Aktiviti soal jawab.

12. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 5 Januari 2011 Minggu : 1

Tingkatan : 3 N Hari : Rabu

Masa : 5.10-6.20ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

13. Penerangan tentang tajuk.

14. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .

15. Aktiviti soal jawab.

16. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 6 Januari 2011 Minggu : 1

Tingkatan : 3J Hari : Khamis

Masa : 3.25-4.35ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

17. Penerangan tentang tajuk.

18. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .

19. Aktiviti soal jawab.

20. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 6 Januari 2011 Minggu : 1

Tingkatan : 3E Hari : Khamis

Masa : 5.10-6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

21. Penerangan tentang tajuk.

22. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .

23. Aktiviti soal jawab.

24. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 7 Januari 2011 Minggu : 1

Tingkatan : 3H Hari : Jumaat

Masa : 4.00 – 5.10ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

25. Penerangan tentang tajuk.

26. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .

27. Aktiviti soal jawab.

28. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.

No comments:

Post a Comment