Thursday, January 20, 2011

rph pjpk ting. 3 minggu 3

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 17 Januari 2011 Minggu : 3

Tingkatan : 3A Hari : Isnin

Masa : 3.25-4.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Latihan Litar .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti latihan litar dalam 6 stesen.

KOGNITIF : 1. Menyatakan konsep latihan litar.

2. Mengetahui kesan latihan litar.

AFEKTIF : 1. Berusaha melakukan aktiviti latihan litar yang diberi.

AKTIVITI ;

  1. Memanaskan badan.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti dijalankan mengikut stesen.
  4. Rumusan dan menyejukkan badan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Skitel

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid mampu melakukan aktiviti dalam kadar intensiti kerja yang rendah.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 18 Januari 2011 Minggu : 3

Tingkatan : 3 F Hari : Selasa

Masa : 3.25-4.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Latihan Litar .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti latihan litar dalam 6 stesen.

KOGNITIF : 1. Menyatakan konsep latihan litar.

2. Mengetahui kesan latihan litar.

AFEKTIF : 1. Berusaha melakukan aktiviti latihan litar yang diberi.

AKTIVITI ;

  1. Memanaskan badan.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti dijalankan mengikut stesen.
  4. Rumusan dan menyejukkan badan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Skitel

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid mampu melakukan aktiviti dalam kadar intensiti kerja yang rendah.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 19 Januari 2011 Minggu : 3

Tingkatan : 3 D Hari : Rabu

Masa : 4.00-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Latihan Litar .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti latihan litar dalam 6 stesen.

KOGNITIF : 1. Menyatakan konsep latihan litar.

2. Mengetahui kesan latihan litar.

AFEKTIF : 1. Berusaha melakukan aktiviti latihan litar yang diberi.

AKTIVITI ;

  1. Memanaskan badan.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti dijalankan mengikut stesen.
  4. Rumusan dan menyejukkan badan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Skitel

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid mampu melakukan aktiviti dalam kadar intensiti kerja yang rendah.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 19 Januari 2011 Minggu : 3

Tingkatan : 3 N Hari : Rabu

Masa : 5.10-6.20ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Latihan Litar .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti latihan litar dalam 6 stesen.

KOGNITIF : 1. Menyatakan konsep latihan litar.

2. Mengetahui kesan latihan litar.

AFEKTIF : 1. Berusaha melakukan aktiviti latihan litar yang diberi.

AKTIVITI ;

  1. Memanaskan badan.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti dijalankan mengikut stesen.
  4. Rumusan dan menyejukkan badan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Skitel

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid mampu melakukan aktiviti dalam kadar intensiti kerja yang rendah.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 20 Januari 2011 Minggu : 3

Tingkatan : 3J Hari : Khamis

Masa : 3.25-4.35ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Latihan Litar .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti latihan litar dalam 6 stesen.

KOGNITIF : 1. Menyatakan konsep latihan litar.

2. Mengetahui kesan latihan litar.

AFEKTIF : 1. Berusaha melakukan aktiviti latihan litar yang diberi.

AKTIVITI ;

  1. Memanaskan badan.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti dijalankan mengikut stesen.
  4. Rumusan dan menyejukkan badan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Skitel

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid mampu melakukan aktiviti dalam kadar intensiti kerja yang rendah.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 20 Januari 2011 Minggu : 3

Tingkatan : 3E Hari : Khamis

Masa : 5.10-6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Latihan Litar .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti latihan litar dalam 6 stesen.

KOGNITIF : 1. Menyatakan konsep latihan litar.

2. Mengetahui kesan latihan litar.

AFEKTIF : 1. Berusaha melakukan aktiviti latihan litar yang diberi.

AKTIVITI ;

  1. Memanaskan badan.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti dijalankan mengikut stesen.
  4. Rumusan dan menyejukkan badan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Skitel

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid mampu melakukan aktiviti dalam kadar intensiti kerja yang rendah.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 21 Januari 2011 Minggu : 3

Tingkatan : 3H Hari : Jumaat

Masa : 4.00 – 5.10ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Latihan Litar .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti latihan litar dalam 6 stesen.

KOGNITIF : 1. Menyatakan konsep latihan litar.

2. Mengetahui kesan latihan litar.

AFEKTIF : 1. Berusaha melakukan aktiviti latihan litar yang diberi.

AKTIVITI ;

  1. Memanaskan badan.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti dijalankan mengikut stesen.
  4. Rumusan dan menyejukkan badan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Skitel

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid mampu melakukan aktiviti dalam kadar intensiti kerja yang rendah.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 22 Januari 2011 Minggu : 3

Tingkatan : 3A Hari : Sabtu Ganti 1(Isnin)

Masa : 3.25-4.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Kepantasan.

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti lari pecut.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan lari pecut.

2. Mengetahui otot-otot yang terlibat.

AFEKTIF : 1. Berusaha melakukan aktiviti lari pecut berulang kali.

AKTIVITI ;

  1. Memanaskan badan.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti dijalankan mengikut stesen.
  4. Rumusan dan menyejukkan badan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.

PERSEDIAAN GURU : Skitel

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid mampu melakukan lari pecut berulang kali.

rph pjpk ting. 3 minggu 2

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 10 Januari 2011 Minggu : 2

Tingkatan : 3A Hari : Isnin

Masa : 3.25-4.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Otot (DTO).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan otot.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTO

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTO.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTO

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 11 Januari 2011 Minggu : 2

Tingkatan : 3 F Hari : Selasa

Masa : 3.25-4.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Otot (DTO).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan otot.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTO

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTO.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTO

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 12 Januari 2011 Minggu : 2

Tingkatan : 3 D Hari : Rabu

Masa : 4.00-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Otot (DTO).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan otot.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTO

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTO.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTO

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 12 Januari 2011 Minggu : 2

Tingkatan : 3 N Hari : Rabu

Masa : 5.10-6.20ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Otot (DTO).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan otot.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTO

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTO.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTO

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 13 Januari 2011 Minggu : 2

Tingkatan : 3J Hari : Khamis

Masa : 3.25-4.35ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Otot (DTO).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan otot.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTO

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTO.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTO

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 13 Januari 2011 Minggu : 2

Tingkatan : 3E Hari : Khamis

Masa : 5.10-6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Otot (DTO).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan otot.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTO

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTO.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTO

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 14 Januari 2011 Minggu : 2

Tingkatan : 3H Hari : Jumaat

Masa : 4.00 – 5.10ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Otot (DTO).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan otot.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTO

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTO.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTO