Saturday, September 29, 2012

rph bm peralihan minggu 35


       
Bahasa Melayu
Tarikh              :   27 Ogos  2011                    Tingkatan        :  Peralihan
Hari                 : Isnin                                       Minggu            : 35
Masa               : 3.35-4.40 ptg
TAJUK            : Mnulis dan melukis.
TEMA              : Menulis dan melukis peta – Le Tou De Langkawi .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
                                                1. Menulis dan melukis peta .
                                                2. Melukis peta seperti yang dikehendaki .
AKTIVITI ;                                                                                                 
  1. Perbincangan tentang tajuk secara umum.
  2. Murid menulis dan melukis peta .
  3. Latihan melukis peta menggunakan teknik menekap .
  4. Rumusan .
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks .
REFLEKSI                  :          
Ramai murid dapat melukis peta denga baik .

Bahasa Melayu
Tarikh              :    28 Ogos  2011                               Tingkatan        :  Peralihan
Hari                 :  Selasa                                              Minggu            : 35
Masa               :  1.15-2.20 ptg

NILAM
.

Bahasa Melayu
Tarikh              :    29  Ogos  2011                              Tingkatan        :  Peralihan
Hari                 : Rabu                                                 Minggu            : 35
Masa               :  1.15-2.20 ptg
TAJUK            : Menulis dan melukis peta .
TEMA              : Melukis peta – Pulau Borneo .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
                                                1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
                                                2. Membina ayat menggunakan kata kerja yang diberi.
AKTIVITI ;                                                                                                 
  1. Perbincangan tentang tajuk secara umum.
  2. Murid membaca kata kerja yang diberi.
  3. Latihan membina ayat.
  4. Rumusan .
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks .
REFLEKSI                  :          
Ramai murid dapat membina ayat setelah diterangkan maksud kata kerja yang diberi.

Bahasa Melayu
Tarikh              :    30 Ogos  2011                   Tingkatan        :  Peralihan
Hari                 : Khamis                                  Minggu            : 35
Masa               :  1.15-2.20 ptg
TAJUK            : Belajar cara belajar .
TEMA              : Membuat rujukan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
                                                1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
                                                2. Membina ayat menggunakan kata kerja yang diberi.
AKTIVITI ;                                                                                                 
  1. Perbincangan tentang tajuk secara umum.
  2. Murid membaca kata kerja yang diberi.
  3. Latihan membina ayat.
  4. Rumusan .
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks .
REFLEKSI                  :          
Ramai murid dapat membina ayat setelah diterangkan maksud kata kerja yang diberi.

No comments:

Post a Comment