Saturday, November 17, 2012

rph bm peralihan minggu 40


       
Bahasa Melayu
Tarikh              :    1 Oktober  2012                 Tingkatan        :  Peralihan
Hari                 : Isnin                                       Minggu            : 40
Masa               : 3.35-4.40 ptg
TAJUK            : Menulis
TEMA              : Menulis karangan ringkas
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
                                                1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
                                                2. Membina ayat menggunakan kata kerja yang diberi.
AKTIVITI ;                                                                                                 
  1. Perbincangan tentang tajuk secara umum.
  2. Murid membaca kata kerja yang diberi.
  3. Latihan membina ayat.
  4. Rumusan .
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks .
REFLEKSI                  :          
Ramai murid dapat membina ayat setelah diterangkan maksud kata kerja yang diberi.

 

Bahasa Melayu
Tarikh              :   2 Oktober  2012                              Tingkatan        :  Peralihan
Hari                 :  Selasa                                              Minggu            : 40
Masa               :  1.15-2.20 ptg
 
NILAM
.

 

Bahasa Melayu
Tarikh              :   3 Oktober  2012                              Tingkatan        :  Peralihan
Hari                 : Rabu                                                 Minggu            : 40
Masa               :  1.15-2.20 ptg
TAJUK            : Melukis sekolah
TEMA              : Melukis gambar sekolah .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
                                                1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
                                                2. Membina ayat menggunakan kata kerja yang diberi.
AKTIVITI ;                                                                                                 
  1. Perbincangan tentang tajuk secara umum.
  2. Murid membaca kata kerja yang diberi.
  3. Latihan membina ayat.
  4. Rumusan .
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks .
REFLEKSI                  :          
Ramai murid dapat membina ayat setelah diterangkan maksud kata kerja yang diberi.

 

Bahasa Melayu
Tarikh              :    4 Oktober  2012                 Tingkatan        :  Peralihan
Hari                 : Khamis                                  Minggu            : 40
Masa               :  1.15-2.20 ptg
TAJUK            : Belajar cara belajar .
TEMA              : Membuat rujukan.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
                                                1. Membaca dengan intonasi yang betul dalam sebutan baku.
                                                2. Membina ayat menggunakan kata kerja yang diberi.
AKTIVITI ;                                                                                                 
  1. Perbincangan tentang tajuk secara umum.
  2. Murid membaca kata kerja yang diberi.
  3. Latihan membina ayat.
  4. Rumusan .
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Buku teks .
REFLEKSI                  :          
Ramai murid dapat membina ayat setelah diterangkan maksud kata kerja yang diberi.

 

No comments:

Post a Comment