Wednesday, September 2, 2009

rph pjpk minggu 36

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 31 Ogos 2009 Minggu : 36
Tingkatan : 1L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.

CUTI HARI KEBANGSAAN


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 1 September 2009 Minggu : 36
Tingkatan : 1 M Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga
TAJUK PEMBELAJARAN : Malnutrisi.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui punca, sebab dan kesan malnutrisi .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengelakkan malnutrisi.
2. Mengetahui tanggungjawab membantu masyarakat yang menghadapi malnutrisi .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tajuk perbincangan .
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu faham keadaan ekonomi dan masalah pemakanan dunia masa kini.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 1 September 2009 Minggu : 36
Tingkatan : 1 D Hari : Selasa
Masa : 4.35 – 5.45ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga
TAJUK PEMBELAJARAN : Malnutrisi.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui punca, sebab dan kesan malnutrisi .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengelakkan malnutrisi.
2. Mengetahui tanggungjawab membantu masyarakat yang menghadapi malnutrisi .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tajuk perbincangan .
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu faham keadaan ekonomi dan masalah pemakanan dunia masa kini.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 2 September 2009 Minggu : 36
Tingkatan : 1 F Hari : Rabu
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga
TAJUK PEMBELAJARAN : Malnutrisi.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui punca, sebab dan kesan malnutrisi .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengelakkan malnutrisi.
2. Mengetahui tanggungjawab membantu masyarakat yang menghadapi malnutrisi .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tajuk perbincangan .
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu faham keadaan ekonomi dan masalah pemakanan dunia masa kini.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 3 September 2009 Minggu : 36
Tingkatan : 1 B Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga
TAJUK PEMBELAJARAN : Malnutrisi.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui punca, sebab dan kesan malnutrisi .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengelakkan malnutrisi.
2. Mengetahui tanggungjawab membantu masyarakat yang menghadapi malnutrisi .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tajuk perbincangan .
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu faham keadaan ekonomi dan masalah pemakanan dunia masa kini.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 3 September 2009 Minggu : 36
Tingkatan : 1 N Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga
TAJUK PEMBELAJARAN : Malnutrisi.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui punca, sebab dan kesan malnutrisi .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengelakkan malnutrisi.
2. Mengetahui tanggungjawab membantu masyarakat yang menghadapi malnutrisi .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tajuk perbincangan .
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu faham keadaan ekonomi dan masalah pemakanan dunia masa kini.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 4 September 2009 Minggu : 36
Tingkatan : 1 J Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga
TAJUK PEMBELAJARAN : Malnutrisi.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui punca, sebab dan kesan malnutrisi .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengelakkan malnutrisi.
2. Mengetahui tanggungjawab membantu masyarakat yang menghadapi malnutrisi .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tajuk perbincangan .
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu faham keadaan ekonomi dan masalah pemakanan dunia masa kini.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 4 September 2009 Minggu : 36
Tingkatan : 1 K Hari : Jumaat
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan diri dan keluarga
TAJUK PEMBELAJARAN : Malnutrisi.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Mengetahui punca, sebab dan kesan malnutrisi .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengelakkan malnutrisi.
2. Mengetahui tanggungjawab membantu masyarakat yang menghadapi malnutrisi .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Taklimat tajuk perbincangan .
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil perbincangan.
Rumusan dan perbincangan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks, buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi : Murid perlu faham keadaan ekonomi dan masalah pemakanan dunia masa kini.

1 comment:

  1. Terima kasih atas hantaran RPH. RPH yang disediakan adalah terkini dan lengkap. Syabas. Ia akan kelihatan lebih elok kalau dibuat dalam bentuk table. Usahakan untuk penghantaran masa depan. Salam 1Malaysia

    ReplyDelete