Monday, October 19, 2009

rph pjpk minggu 43

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 19 Oktober 2009 Minggu : 43
Tingkatan : 1L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Bab 5 – Gaya Hidup Sihat .
TAJUK PEMBELAJARAN : Piramid Makanan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan menunjukkan ciri-ciri tubuh badan yang sihat .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengetahui kepentingan piramid makanan.
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Pengenalan tajuk pembelajaran kepada murid.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti perbentangan dalam kumpulan .
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 20 Oktober 2009 Minggu : 43
Tingkatan : 1 M Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Bab 5 – Gaya Hidup Sihat .
TAJUK PEMBELAJARAN : Piramid Makanan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan menunjukkan ciri-ciri tubuh badan yang sihat .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengetahui kepentingan piramid makanan.
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Pengenalan tajuk pembelajaran kepada murid.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti perbentangan dalam kumpulan .
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 20 Oktober 2009 Minggu : 43
Tingkatan : 1 D Hari : Selasa
Masa : 4.35 – 5.45ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Bab 5 – Gaya Hidup Sihat .
TAJUK PEMBELAJARAN : Piramid Makanan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan menunjukkan ciri-ciri tubuh badan yang sihat .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengetahui kepentingan piramid makanan.
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Pengenalan tajuk pembelajaran kepada murid.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti perbentangan dalam kumpulan .
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 21 Oktober 2009 Minggu : 43
Tingkatan : 1 F Hari : Rabu
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Bab 5 – Gaya Hidup Sihat .
TAJUK PEMBELAJARAN : Piramid Makanan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan menunjukkan ciri-ciri tubuh badan yang sihat .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengetahui kepentingan piramid makanan.
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Pengenalan tajuk pembelajaran kepada murid.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti perbentangan dalam kumpulan .
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 22 Oktober 2009 Minggu : 43
Tingkatan : 1 B Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Bab 5 – Gaya Hidup Sihat .
TAJUK PEMBELAJARAN : Piramid Makanan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan menunjukkan ciri-ciri tubuh badan yang sihat .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengetahui kepentingan piramid makanan.
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Pengenalan tajuk pembelajaran kepada murid.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti perbentangan dalam kumpulan .
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 22 Oktober 2009 Minggu : 43
Tingkatan : 1 N Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Bab 5 – Gaya Hidup Sihat .
TAJUK PEMBELAJARAN : Piramid Makanan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan menunjukkan ciri-ciri tubuh badan yang sihat .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengetahui kepentingan piramid makanan.
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Pengenalan tajuk pembelajaran kepada murid.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti perbentangan dalam kumpulan .
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 23 Oktober 2009 Minggu : 43
Tingkatan : 1 J Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Bab 5 – Gaya Hidup Sihat .
TAJUK PEMBELAJARAN : Piramid Makanan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan menunjukkan ciri-ciri tubuh badan yang sihat .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengetahui kepentingan piramid makanan.
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Pengenalan tajuk pembelajaran kepada murid.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti perbentangan dalam kumpulan .
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 23 Oktober 2009 Minggu : 43
Tingkatan : 1 K Hari : Jumaat
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Bab 5 – Gaya Hidup Sihat .
TAJUK PEMBELAJARAN : Piramid Makanan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan menunjukkan ciri-ciri tubuh badan yang sihat .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengetahui kepentingan piramid makanan.
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Pengenalan tajuk pembelajaran kepada murid.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti perbentangan dalam kumpulan .
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .

1 comment:

  1. Nice blog.
    Your RPH for M42-43 is up to date.
    Keep up the good work.

    From
    GK Tek. & Vok.
    SMK Serian

    ReplyDelete