Tuesday, February 23, 2010

rph pjpk ting.2 minggu 5

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 1 Febuari 2010 Minggu : 5
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Balapan
TAJUK PEMBELAJARAN : Teori dan undang-undang lari berganti-ganti.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan ulangkaji asas lari berganti-ganti
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan undang-undang.
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pelari .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti perbincangan dalam kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu mengetahui undang-undang lari berganti-ganti.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 3 Febuari 2010 Minggu : 5
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Balapan
TAJUK PEMBELAJARAN : Teori dan undang-undang lari berganti-ganti.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan ulangkaji asas lari berganti-ganti
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan undang-undang.
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pelari .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti perbincangan dalam kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu mengetahui undang-undang lari berganti-ganti.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 5 Febuari 2010 Minggu : 5
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Balapan
TAJUK PEMBELAJARAN : Teori dan undang-undang lari berganti-ganti.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan ulangkaji asas lari berganti-ganti
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan undang-undang.
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pelari .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti perbincangan dalam kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu mengetahui undang-undang lari berganti-ganti.

No comments:

Post a Comment