Tuesday, July 20, 2010

rph bm peralihan minggu 27

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 5 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Isnin Minggu : 27
Masa : 4.35-5.45 ptg

Mesyuarat Pengurus Pasukan
Pertandingan Bolasepak Juara Sekolah 15 TKB
Di SMK Sadong Hilir


RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 6 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Selasa Minggu : 27
Masa : 12.50-2.00 ptg
TAJUK : Kata Nama
TEMA : Membuat ayat ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Mengenali apa itu kata nama.
2. Membina ayat ringkas menggunakan kata nama.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca dan perbincangan.
Latihan membaca dan menulis.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid tahu apa itu kata nama dalam kehidupan harian.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 7 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Rabu Minggu : 27
Masa : 3.25 - 4.35 ptg
TAJUK : Penjodoh Bilangan
TEMA : Membina ayat ringkas.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
1. Mengetahui apa itu penjodoh bilangan.
2. Membina ayat ringkas menggunakan penjodoh bilangan.
AKTIVITI ;
Perbincangan tentang tajuk secara umum.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti membaca.
Latihan membaca dan menulis secara individu.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
REFLEKSI :
Murid masih keliru dengan beberapa penjodoh bilangan.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 9 Julai 2010 Tingkatan : Peralihan
Hari : Jumaat Minggu : 27
Masa : 2.00 – 3.10 ptg

Menyertai Pertandingan Bolasepak Juara Sekolah Bawah 15 Tahun
Majlis Sukan Sekolah Gabungan Samarahan
Di SMK Sadong Hilir

No comments:

Post a Comment