Monday, August 2, 2010

rph pjpk ting.1 minggu 29

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 21 Julai 2010 Minggu : 29
Tingkatan : 1E Hari : Rabu
Masa : 4.35 – 5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Konflik dan stress
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti contoh konflik dan stress.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani konflik dan stress.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk konflik dan stress.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 22 Julai 2010 Minggu : 29
Tingkatan : 1 A Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Konflik dan stress
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti contoh konflik dan stress.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani konflik dan stress.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk konflik dan stress.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 22 Julai 2010 Minggu : 29
Tingkatan : 1 G Hari : Khamis
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Konflik dan stress
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti contoh konflik dan stress.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani konflik dan stress.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk konflik dan stress.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 23 Julai 2010 Minggu : 29
Tingkatan : 1 I Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Konflik dan stress
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti contoh konflik dan stress.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani konflik dan stress.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk konflik dan stress.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Tarikh : 23 Julai 2010 Minggu : 29
Tingkatan : 1 C Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Isu-isu kekeluargaan
TAJUK PEMBELAJARAN : Konflik dan stress
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aktiviti contoh konflik dan stress.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemampuan menangani konflik dan stress.
2. Mengetahui kepentingan sikap sabar dan terbuka.
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
Penerangan tentang tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti pembentangan
Rumusan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU : Lakonan.
Refleksi : Murid tahu kesan buruk konflik dan stress.

No comments:

Post a Comment