Monday, August 8, 2011

rph pjpk ting.3 minggu 30

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 26 Julai 2011 Minggu : 30

Tingkatan : 3 A Hari : Selasa

Masa : 5.10-6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Sofball

TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas – Membaling dan menyambut bola .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti membaling dan menyambut bola .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemahiran membaling dan menyambut bola .

2. Mengetahui otot yang terlibat dalam aktiviti .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk dan demonstrasi.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Permainan kecil .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan yang lengkap .

PERSEDIAAN GURU : Bola sofball, pemukul.

KAEDAH GURU : Demonstrasi .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kemahiran asas membaling dan menyambut bola.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 27 Julai 2011 Minggu : 30

Tingkatan : 3 E Hari : Rabu

Masa : 3.25-4.35 ptg

TUNJANG PEMBELAJARAN : Sofball

TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas – Membaling dan menyambut bola .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti membaling dan menyambut bola .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemahiran membaling dan menyambut bola .

2. Mengetahui otot yang terlibat dalam aktiviti .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk dan demonstrasi.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Permainan kecil .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan yang lengkap .

PERSEDIAAN GURU : Bola sofball, pemukul.

KAEDAH GURU : Demonstrasi .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kemahiran asas membaling dan menyambut bola.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 27 Julai 2011 Minggu : 30

Tingkatan : 3 J Hari : Rabu

Masa : 5.10-6.20 ptg

TUNJANG PEMBELAJARAN : Sofball

TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas – Membaling dan menyambut bola .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti membaling dan menyambut bola .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemahiran membaling dan menyambut bola .

2. Mengetahui otot yang terlibat dalam aktiviti .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk dan demonstrasi.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Permainan kecil .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan yang lengkap .

PERSEDIAAN GURU : Bola sofball, pemukul.

KAEDAH GURU : Demonstrasi .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kemahiran asas membaling dan menyambut bola.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 28 Julai 2011 Minggu : 30

Tingkatan : 3D Hari : Khamis

Masa : 3.25-4.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Sofball

TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas – Membaling dan menyambut bola .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti membaling dan menyambut bola .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemahiran membaling dan menyambut bola .

2. Mengetahui otot yang terlibat dalam aktiviti .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk dan demonstrasi.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Permainan kecil .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan yang lengkap .

PERSEDIAAN GURU : Bola sofball, pemukul.

KAEDAH GURU : Demonstrasi .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kemahiran asas membaling dan menyambut bola.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 28 Julai 2011 Minggu : 30

Tingkatan : 3H Hari : Khamis

Masa : 5.45 – 6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Sofball

TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas – Membaling dan menyambut bola .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti membaling dan menyambut bola .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemahiran membaling dan menyambut bola .

2. Mengetahui otot yang terlibat dalam aktiviti .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk dan demonstrasi.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Permainan kecil .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan yang lengkap .

PERSEDIAAN GURU : Bola sofball, pemukul.

KAEDAH GURU : Demonstrasi .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kemahiran asas membaling dan menyambut bola.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 29 Julai 2011 Minggu : 30

Tingkatan : 3N Hari : Jumaat

Masa : 4.00-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Sofball

TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas – Membaling dan menyambut bola .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti membaling dan menyambut bola .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemahiran membaling dan menyambut bola .

2. Mengetahui otot yang terlibat dalam aktiviti .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk dan demonstrasi.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Permainan kecil .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan yang lengkap .

PERSEDIAAN GURU : Bola sofball, pemukul.

KAEDAH GURU : Demonstrasi .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kemahiran asas membaling dan menyambut bola.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 29 Julai 2011 Minggu : 30

Tingkatan : 3F Hari : Jumaat

Masa : 5.10-6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Sofball

TAJUK PEMBELAJARAN : Kemahiran asas – Membaling dan menyambut bola .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti membaling dan menyambut bola .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kemahiran membaling dan menyambut bola .

2. Mengetahui otot yang terlibat dalam aktiviti .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk dan demonstrasi.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Permainan kecil .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan yang lengkap .

PERSEDIAAN GURU : Bola sofball, pemukul.

KAEDAH GURU : Demonstrasi .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kemahiran asas membaling dan menyambut bola.

1 comment:

  1. Tuan,
    I have no problems with your RPH. You did it right all the time! Keep it up!

    ReplyDelete