Monday, August 8, 2011

rph pjpk ting.3 minggu 31

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 2 Ogos 2011 Minggu : 31

Tingkatan : 3 A Hari : Selasa

Masa : 4.10-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup Sihat

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh perlakuan konflik dan stress.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengawal konflik dan stress .

2. Mengetahui kesan konflik dan stress .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kehendak dalam memahami cara mengurus diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 3 Ogos 2011 Minggu : 31

Tingkatan : 3 E Hari : Rabu

Masa : 2.35-3.35 ptg

TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup Sihat

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh perlakuan konflik dan stress.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengawal konflik dan stress .

2. Mengetahui kesan konflik dan stress .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kehendak dalam memahami cara mengurus diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 3 Ogos 2011 Minggu : 31

Tingkatan : 3 J Hari : Rabu

Masa : 4.10-5.10 ptg

TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup Sihat

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh perlakuan konflik dan stress.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengawal konflik dan stress .

2. Mengetahui kesan konflik dan stress .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kehendak dalam memahami cara mengurus diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 4 Ogos 2011 Minggu : 31

Tingkatan : 3D Hari : Khamis

Masa : 2.35-3.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup Sihat

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh perlakuan konflik dan stress.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengawal konflik dan stress .

2. Mengetahui kesan konflik dan stress .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kehendak dalam memahami cara mengurus diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 4 Ogos 2011 Minggu : 31

Tingkatan : 3H Hari : Khamis

Masa : 4.10-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup Sihat

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh perlakuan konflik dan stress.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengawal konflik dan stress .

2. Mengetahui kesan konflik dan stress .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kehendak dalam memahami cara mengurus diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 5 Ogos 2011 Minggu : 31

Tingkatan : 3N Hari : Jumaat

Masa : 3.30-4.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup Sihat

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh perlakuan konflik dan stress.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengawal konflik dan stress .

2. Mengetahui kesan konflik dan stress .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kehendak dalam memahami cara mengurus diri .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 5 Ogos 2011 Minggu : 31

Tingkatan : 3F Hari : Jumaat

Masa : 4.20-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Gaya hidup Sihat

TAJUK PEMBELAJARAN : Pengurusan konflik dan stress .

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan contoh perlakuan konflik dan stress.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan mengawal konflik dan stress .

2. Mengetahui kesan konflik dan stress .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan .

Refleksi : Murid dapat menunjukkan kehendak dalam memahami cara mengurus diri .

2 comments:

  1. RPH kemas kini sehingga minggu 31.

    Syabas! Tambahkan lagi usaha cikgu supaya prestasi turut cemerlang.

    Terima kasih.

    htchong

    ReplyDelete
  2. Cikgu Tiong,
    Well.. what can I say? Good effort shown here. Keep it up.

    ReplyDelete