Monday, February 6, 2012

rph pjpk ting.3 minggu 1

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 4 Januari 2012 Minggu : 1

Tingkatan : 3A Hari : Rabu

Masa : 3.25-4.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 4 Januari 2012 Minggu : 1

Tingkatan : 3 N Hari : Rabu

Masa : 5.10-6.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 5 Januari 2012 Minggu : 1

Tingkatan : 3 B Hari :Khamis

Masa : 3.25-4.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 5 Januari 2012 Minggu : 1

Tingkatan : 3 F Hari : Khamis

Masa : 5.10-6.20ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 6 Januari 2012 Minggu : 1

Tingkatan : 3E Hari : Jumaat

Masa : 4.00-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan

TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:

PSIKOMOTOR : 1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK

2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.

PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.

KAEDAH GURU : Demonstrasi.

Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.

No comments:

Post a Comment