Thursday, July 16, 2009

rph pjpk minggu 29

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 13 Julai 2009 Minggu : 29
Tingkatan : 1L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Olahraga
TAJUK PEMBELAJARAN : Acara Padang, Lompat Kijang.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti lompat kijang mengikut fasa lakuan yang betul .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai ahli sukan .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Wisel, kon, marker .
KAEDAH GURU : Stail perintah .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
Menguasai fasa lompat kijang .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 14 Julai 2009 Minggu : 29
Tingkatan : 1 M Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Olahraga
TAJUK PEMBELAJARAN : Acara Padang, Lompat Kijang.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti lompat kijang mengikut fasa lakuan yang betul .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai ahli sukan .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Wisel, kon, marker .
KAEDAH GURU : Stail perintah .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
Menguasai fasa lompat kijang .


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 14 Julai 2009 Minggu : 29
Tingkatan : 1 D Hari : Selasa
Masa : 4.35 – 5.45ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Olahraga
TAJUK PEMBELAJARAN : Acara Padang, Lompat Kijang.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti lompat kijang mengikut fasa lakuan yang betul .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai ahli sukan .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Wisel, kon, marker .
KAEDAH GURU : Stail perintah .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
Menguasai fasa lompat kijang .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 15 Julai 2009 Minggu : 29
Tingkatan : 1 F Hari : Rabu
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Olahraga
TAJUK PEMBELAJARAN : Acara Padang, Lompat Kijang.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti lompat kijang mengikut fasa lakuan yang betul .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai ahli sukan .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Wisel, kon, marker .
KAEDAH GURU : Stail perintah .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
Menguasai fasa lompat kijang .


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 Julai 2009 Minggu : 29
Tingkatan : 1 B Hari : Khamis
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Olahraga
TAJUK PEMBELAJARAN : Acara Padang, Lompat Kijang.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti lompat kijang mengikut fasa lakuan yang betul .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai ahli sukan .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Wisel, kon, marker .
KAEDAH GURU : Stail perintah .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
Menguasai fasa lompat kijang .


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 Julai 2009 Minggu : 29
Tingkatan : 1 N Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Olahraga
TAJUK PEMBELAJARAN : Acara Padang, Lompat Kijang.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti lompat kijang mengikut fasa lakuan yang betul .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai ahli sukan .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Wisel, kon, marker .
KAEDAH GURU : Stail perintah .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
Menguasai fasa lompat kijang .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 17 Julai 2009 Minggu : 29
Tingkatan : 1 J Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Olahraga
TAJUK PEMBELAJARAN : Acara Padang, Lompat Kijang.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti lompat kijang mengikut fasa lakuan yang betul .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai ahli sukan .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Wisel, kon, marker .
KAEDAH GURU : Stail perintah .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
Menguasai fasa lompat kijang .


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 17 Julai 2009 Minggu : 29
Tingkatan : 1 K Hari : Jumaat
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Olahraga
TAJUK PEMBELAJARAN : Acara Padang, Lompat Kijang.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti lompat kijang mengikut fasa lakuan yang betul .
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai ahli sukan .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Wisel, kon, marker .
KAEDAH GURU : Stail perintah .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
Menguasai fasa lompat kijang .

1 comment:

  1. RPH Minggu 28-29 dikemas kini.Menepati masa yang ditetapkan.Teruskan.

    ReplyDelete