Wednesday, March 2, 2011

rph pjpk ting.3 minggu 7

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 15 Febuari 2011 Minggu : 7
Tingkatan : 3H Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket
TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran membaling bola (bowl)
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.
2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.
AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
Pengenalan tentang tajuk
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Set kriket
KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi : Murid sukar untuk melakukan kemahiran membaling yang betul.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 15 Febuari 2011 Minggu : 7
Tingkatan : 3 A Hari : Selasa
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket
TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran membaling bola (bowl)
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.
2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.
AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
Pengenalan tentang tajuk
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Set kriket
KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi : Murid sukar untuk melakukan kemahiran membaling yang betul.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 Febuari 2011 Minggu : 7
Tingkatan : 3 E Hari : Rabu
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket
TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran membaling bola (bowl)
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.
2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.
AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
Pengenalan tentang tajuk
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Set kriket
KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi : Murid sukar untuk melakukan kemahiran membaling yang betul.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 16 Febuari 2011 Minggu : 7
Tingkatan : 3 J Hari : Rabu
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket
TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran membaling bola (bowl)
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.
2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.
AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
Pengenalan tentang tajuk
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Set kriket
KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi : Murid sukar untuk melakukan kemahiran membaling yang betul.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 17 Febuari 2011 Minggu : 7
Tingkatan : 3D Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket
TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran membaling bola (bowl)
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.
2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.
AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
Pengenalan tentang tajuk
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Set kriket
KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi : Murid sukar untuk melakukan kemahiran membaling yang betul.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 18 Febuari 2011 Minggu : 7
Tingkatan : 3N Hari : Jumaat
Masa : 4.00-5.10 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket
TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran membaling bola (bowl)
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.
2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.
AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
Pengenalan tentang tajuk
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Set kriket
KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi : Murid sukar untuk melakukan kemahiran membaling yang betul.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 18 Febuari 2011 Minggu : 7
Tingkatan : 3F Hari : Jumaat
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket
TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran membaling bola (bowl)
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.
2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.
AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
Pengenalan tentang tajuk
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Set kriket
KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi : Murid sukar untuk melakukan kemahiran membaling yang betul.

No comments:

Post a Comment