Wednesday, March 2, 2011

rph pjpk ting.3 minggu 9

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 1 Mac 2011 Minggu : 9
Tingkatan : 3H Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket
TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.
2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.
AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
Pengenalan tentang tajuk
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Set kriket
KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 1 Mac 2011 Minggu : 9
Tingkatan : 3 A Hari : Selasa
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket
TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.
2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.
AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
Pengenalan tentang tajuk
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Set kriket
KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 2 Mac 2011 Minggu : 9
Tingkatan : 3 E Hari : Rabu
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket
TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.
2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.
AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
Pengenalan tentang tajuk
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Set kriket
KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 2 Mac 2011 Minggu : 9
Tingkatan : 3 J Hari : Rabu
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket
TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.
2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.
AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
Pengenalan tentang tajuk
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Set kriket
KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 3 Mac 2011 Minggu : 9
Tingkatan : 3D Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket
TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.
2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.
AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
Pengenalan tentang tajuk
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Set kriket
KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 4 Mac 2011 Minggu : 9
Tingkatan : 3N Hari : Jumaat
Masa : 4.00-5.10 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket
TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.
2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.
AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
Pengenalan tentang tajuk
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Set kriket
KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 4 Mac 2011 Minggu : 9
Tingkatan : 3F Hari : Jumaat
Masa : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Permainan - Kriket
TAJUK PEMBELAJARAN :Asas permainan – Kemahiran menangkap bola (catching)
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti memanaskan badan dengan betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan contoh persamaan permainan kriket.
2. Mengetahui cara pengiraan markah kriket.
AFEKTIF : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
Pengenalan tentang tajuk
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti permainan kecil.
Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU : Set kriket
KAEDAH GURU : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi : Murid mampu untuk melakukan kemahiran menangkap yang betul.

1 comment:

  1. Cikgu boleh guna jadual dalam blog supaya RPH nampak lebih kemas.

    Tidak ada RPH Minggu 10 untuk disemak.

    Sila buat apa yang sepatutnya.

    Terima kasih.

    htchong

    ReplyDelete