Tuesday, September 13, 2011

rph pjpk ting.3 minggu 34

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 23 Ogos 2011 Minggu : 34

Tingkatan : 3 A Hari : Selasa

Masa : 4.10-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Pertolongan Cemas

TAJUK PEMBELAJARAN : Prinsip dan prosedur ECC dan CPR

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aksi pertolongan cemas .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pertolongan cemas .

2. Mengetahui jika tiada bantuan awal kepada mangsa .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan dan lakonan .

Refleksi : Murid dapat mengetahui kepentingan pertolongan cemas .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 24 Ogos 2011 Minggu : 34

Tingkatan : 3 E Hari : Rabu

Masa : 2.35-3.35 ptg

TUNJANG PEMBELAJARAN : Pertolongan Cemas

TAJUK PEMBELAJARAN : Prinsip dan prosedur ECC dan CPR

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aksi pertolongan cemas .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pertolongan cemas .

2. Mengetahui jika tiada bantuan awal kepada mangsa .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan dan lakonan .

Refleksi : Murid dapat mengetahui kepentingan pertolongan cemas .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 24 Ogos 2011 Minggu : 34

Tingkatan : 3 J Hari : Rabu

Masa : 4.10-5.10 ptg

TUNJANG PEMBELAJARAN : Pertolongan Cemas

TAJUK PEMBELAJARAN : Prinsip dan prosedur ECC dan CPR

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aksi pertolongan cemas .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pertolongan cemas .

2. Mengetahui jika tiada bantuan awal kepada mangsa .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan dan lakonan .

Refleksi : Murid dapat mengetahui kepentingan pertolongan cemas .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 25 Ogos 2011 Minggu : 34

Tingkatan : 3D Hari : Khamis

Masa : 2.35-3.35 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Pertolongan Cemas

TAJUK PEMBELAJARAN : Prinsip dan prosedur ECC dan CPR

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aksi pertolongan cemas .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pertolongan cemas .

2. Mengetahui jika tiada bantuan awal kepada mangsa .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan dan lakonan .

Refleksi : Murid dapat mengetahui kepentingan pertolongan cemas .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 25 Ogos 2011 Minggu : 34

Tingkatan : 3H Hari : Khamis

Masa : 4.10-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Pertolongan Cemas

TAJUK PEMBELAJARAN : Prinsip dan prosedur ECC dan CPR

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aksi pertolongan cemas .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pertolongan cemas .

2. Mengetahui jika tiada bantuan awal kepada mangsa .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan dan lakonan .

Refleksi : Murid dapat mengetahui kepentingan pertolongan cemas .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 26 Ogos 2011 Minggu : 34

Tingkatan : 3N Hari : Jumaat

Masa : 3.30-4.20 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Pertolongan Cemas

TAJUK PEMBELAJARAN : Prinsip dan prosedur ECC dan CPR

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aksi pertolongan cemas .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pertolongan cemas .

2. Mengetahui jika tiada bantuan awal kepada mangsa .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan dan lakonan .

Refleksi : Murid dapat mengetahui kepentingan pertolongan cemas .

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .

Tarikh : 26 Ogos 2011 Minggu : 34

Tingkatan : 3F Hari : Jumaat

Masa : 4.20-5.10 ptg.

TUNJANG PEMBELAJARAN : Pertolongan Cemas

TAJUK PEMBELAJARAN : Prinsip dan prosedur ECC dan CPR

OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat ;

PSIKOMOTOR : 1. Melakonkan aksi pertolongan cemas .

KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan pertolongan cemas .

2. Mengetahui jika tiada bantuan awal kepada mangsa .

AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.

AKTIVITI ;

  1. Penerangan tentang tajuk perbincangan .
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Pembentangan .
  4. Rumusan.

KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .

NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab

PERSEDIAAN MURID : Buku dan alat tulis .

PERSEDIAAN GURU : Buku teks dan buku rujukan .

KAEDAH GURU : Perbincangan dan lakonan .

Refleksi : Murid dapat mengetahui kepentingan pertolongan cemas .

No comments:

Post a Comment