Sunday, September 29, 2013

rph pjpk ting.3 minggu 24


 
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    10 Jun  2013                                  Minggu            : 24
Tingkatan        :  3 B                                                    Hari                 : Isnin
Masa               :  3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Gimnastik
TAJUK PEMBELAJARAN     : Pola 7 (Pergerakan Rangkaian) .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti secara rangkaian .
KOGNITIF                  :  1. Menyatakan kepentingan kemahiran gimnastik.
                                         2. Mengetahui otot yang terlibat dalam aktiviti  .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk dan demonstrasi.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Persembahan murid .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan yang lengkap .
PERSEDIAAN GURU            : Bola sofball, pemukul.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi .
Refleksi           :           Murid dapat menunjukkan kemahiran gimnastik .

 

 
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    11 Jun  2013                                  Minggu            : 24
Tingkatan        :  3 E                                                    Hari                 : Selasa
Masa               :  4.00-5.10 ptg
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Gimnastik
TAJUK PEMBELAJARAN     : Pola 7 (Pergerakan Rangkaian) .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti secara rangkaian .
KOGNITIF                  :  1. Menyatakan kepentingan kemahiran gimnastik.
                                         2. Mengetahui otot yang terlibat dalam aktiviti  .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk dan demonstrasi.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Persembahan murid .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan yang lengkap .
PERSEDIAAN GURU            : Bola sofball, pemukul.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi .
Refleksi           :           Murid dapat menunjukkan kemahiran gimnastik .

 

                       
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    12 Jun  2013                                  Minggu            : 24
Tingkatan        :  3 N                                                   Hari                 : Rabu
Masa               : 3.25-4.35 ptg
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Gimnastik
TAJUK PEMBELAJARAN     : Pola 7 (Pergerakan Rangkaian) .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti secara rangkaian .
KOGNITIF                  :  1. Menyatakan kepentingan kemahiran gimnastik.
                                         2. Mengetahui otot yang terlibat dalam aktiviti  .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk dan demonstrasi.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Persembahan murid .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan yang lengkap .
PERSEDIAAN GURU            : Bola sofball, pemukul.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi .
Refleksi           :           Murid dapat menunjukkan kemahiran gimnastik .

 

 
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :     12 Jun  2013                                 Minggu            : 24
Tingkatan        :  3 L                                                    Hari                 : Rabu
Masa               :  5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Gimnastik
TAJUK PEMBELAJARAN     : Pola 7 (Pergerakan Rangkaian) .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti secara rangkaian .
KOGNITIF                  :  1. Menyatakan kepentingan kemahiran gimnastik.
                                         2. Mengetahui otot yang terlibat dalam aktiviti  .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk dan demonstrasi.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Persembahan murid .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan yang lengkap .
PERSEDIAAN GURU            : Bola sofball, pemukul.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi .
Refleksi           :           Murid dapat menunjukkan kemahiran gimnastik .

 

                       
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    13 Jun  2013                                  Minggu            : 24
Tingkatan        :  3 F                                                    Hari                 : Khamis
Masa               : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Gimnastik
TAJUK PEMBELAJARAN     : Pola 7 (Pergerakan Rangkaian) .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti secara rangkaian .
KOGNITIF                  :  1. Menyatakan kepentingan kemahiran gimnastik.
                                         2. Mengetahui otot yang terlibat dalam aktiviti  .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk dan demonstrasi.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Persembahan murid .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan yang lengkap .
PERSEDIAAN GURU            : Bola sofball, pemukul.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi .
Refleksi           :           Murid dapat menunjukkan kemahiran gimnastik .

 

 
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    13 Jun  2013                                  Minggu            : 24
Tingkatan        :  3 A                                                    Hari                 : Khamis
Masa               :  5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Gimnastik
TAJUK PEMBELAJARAN     : Pola 7 (Pergerakan Rangkaian) .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti secara rangkaian .
KOGNITIF                  :  1. Menyatakan kepentingan kemahiran gimnastik.
                                         2. Mengetahui otot yang terlibat dalam aktiviti  .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk dan demonstrasi.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Persembahan murid .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan yang lengkap .
PERSEDIAAN GURU            : Bola sofball, pemukul.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi .
Refleksi           :           Murid dapat menunjukkan kemahiran gimnastik .

 

               
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    14 Jun   2013                                 Minggu            : 24
Tingkatan        :  3 K                                                    Hari                 : Jumaat
Masa               : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Gimnastik
TAJUK PEMBELAJARAN     : Pola 7 (Pergerakan Rangkaian) .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat ;
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti secara rangkaian .
KOGNITIF                  :  1. Menyatakan kepentingan kemahiran gimnastik.
                                         2. Mengetahui otot yang terlibat dalam aktiviti  .
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk dan demonstrasi.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Persembahan murid .
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan yang lengkap .
PERSEDIAAN GURU            : Bola sofball, pemukul.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi .
Refleksi           :           Murid dapat menunjukkan kemahiran gimnastik .

No comments:

Post a Comment