Friday, January 29, 2010

rph pjpk ting.1, minggu 3

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 19 Januari 2010 Minggu : 3
Tingkatan : 1E Hari : Selasa
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan Diri
TAJUK PEMBELAJARAN : Malnultrisi-jenis dan akibat penyakit.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti membantu OKU.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga pemakanan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Pengenalan tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil kerja kumpulan.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu memahami perbandingan penyakit biasa dan malnutrisi.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 19 Januari 2010 Minggu : 3
Tingkatan : 1 A Hari : Selasa
Masa : 4.35-5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan Diri
TAJUK PEMBELAJARAN : Malnultrisi-jenis dan akibat penyakit.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti membantu OKU.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga pemakanan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Pengenalan tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil kerja kumpulan.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu memahami perbandingan penyakit biasa dan malnutrisi.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 21 Januari 2010 Minggu : 3
Tingkatan : 1 I Hari : Khamis
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan Diri
TAJUK PEMBELAJARAN : Malnultrisi-jenis dan akibat penyakit.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti membantu OKU.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga pemakanan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Pengenalan tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil kerja kumpulan.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu memahami perbandingan penyakit biasa dan malnutrisi.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 21 Januari 2010 Minggu : 3
Tingkatan : 1 C Hari : Khamis
Masa : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan Diri
TAJUK PEMBELAJARAN : Malnultrisi-jenis dan akibat penyakit.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti membantu OKU.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga pemakanan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Pengenalan tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil kerja kumpulan.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu memahami perbandingan penyakit biasa dan malnutrisi.

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 22 Januari 2010 Minggu : 3
Tingkatan : 1 G Hari : Jumaat
Masa : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kesihatan Diri
TAJUK PEMBELAJARAN : Malnultrisi-jenis dan akibat penyakit.
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti membantu OKU.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan menjaga pemakanan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Pengenalan tajuk.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Pembentangan hasil kerja kumpulan.
Rumusan .
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu memahami perbandingan penyakit biasa dan malnutrisi.

No comments:

Post a Comment