Monday, January 25, 2010

rph pjpk ting.2, minggu 1

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 4 Januari 2010 Minggu : 1
Tingkatan : 2L Hari : Isnin
Masa : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : 1.6 Kelajuan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kelajuan .

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 6 Januari 2010 Minggu : 1
Tingkatan : 2 N Hari : Rabu
Masa : 4.35-5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : 1.6 Kelajuan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kelajuan .

RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 8 Januari 2010 Minggu : 1
Tingkatan : 2K Hari : Jumaat
Masa : 5.10 – 6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN : 1. Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN : 1.6 Kelajuan .
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan aktiviti kecergasan mengikut kaedah dan prosedur yang betul.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan kaedah dan prosedur latihan .
2. Mengetahui tanggungjawab sebagai pengguna .
AFEKTIF : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalan aktiviti.
AKTIVITI ;
Memanaskan badan.
Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
Aktiviti kecergasan secara kumpulan.
Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan buku latihan.
PERSEDIAAN GURU : Buku teks .
KAEDAH GURU : Perbincangan .
Refleksi :
Murid perlu penerangan yang lebih terperinci dan latihan yang berterusan untuk
mengetahui konsep latihan kelajuan .

No comments:

Post a Comment