Pendidikan
Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 3 Januari 2013 Minggu : 1
Tingkatan : 3N Hari : Rabu
Masa :
3.25-4.35 ptg.
|
TUNJANG PEMBELAJARAN : Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan
Kardiovaskular (DTK).
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran
dan pembelajaran murid-murid
dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan
contoh aktiviti daya tahan kardio.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK
2.
Mengetahui kepentingan menjaga DTK.
AFEKTIF :
1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
|
AKTIVITI ;
|
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU :
Demonstrasi.
Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.
|
Pendidikan
Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 4 Januari 2011
Minggu : 1
Tingkatan : 3 K Hari : Khamis
Masa :
3.25-4.35 ptg.
|
TUNJANG PEMBELAJARAN :
Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan
Kardiovaskular (DTK).
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran
dan pembelajaran murid-murid
dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan
contoh aktiviti daya tahan kardio.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK
2.
Mengetahui kepentingan menjaga DTK.
AFEKTIF :
1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
|
AKTIVITI ;
|
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU :
Demonstrasi.
Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.
|
Pendidikan
Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 5 Januari 2011 Minggu : 1
Tingkatan : 3 D Hari :
Rabu
Masa :
4.00-5.10 ptg.
|
TUNJANG PEMBELAJARAN :
Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan
Kardiovaskular (DTK).
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran
dan pembelajaran murid-murid
dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan
contoh aktiviti daya tahan kardio.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK
2.
Mengetahui kepentingan menjaga DTK.
AFEKTIF :
1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
|
AKTIVITI ;
|
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU :
Demonstrasi.
Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.
|
Pendidikan
Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 5 Januari 2011 Minggu
: 1
Tingkatan : 3 N Hari : Rabu
Masa :
5.10-6.20ptg.
|
TUNJANG PEMBELAJARAN :
Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan
Kardiovaskular (DTK).
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran
dan pembelajaran murid-murid
dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan
contoh aktiviti daya tahan kardio.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK
2.
Mengetahui kepentingan menjaga DTK.
AFEKTIF :
1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
|
AKTIVITI ;
|
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU :
Demonstrasi.
Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.
|
Pendidikan
Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 4 Januari 2011 Minggu
: 1
Tingkatan : 3B Hari : Khamis
Masa :
3.25-4.35ptg.
|
TUNJANG PEMBELAJARAN :
Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan
Kardiovaskular (DTK).
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran
dan pembelajaran murid-murid
dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan
contoh aktiviti daya tahan kardio.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK
2.
Mengetahui kepentingan menjaga DTK.
AFEKTIF :
1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
|
AKTIVITI ;
|
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU :
Demonstrasi.
Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.
|
Pendidikan
Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh : 5 Januari 2011 Minggu
: 1
Tingkatan : 3E Hari : Jumaat
Masa :
5.10-6.20 ptg.
|
TUNJANG PEMBELAJARAN :
Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN :Daya Tahan
Kardiovaskular (DTK).
OBJEKTIF PEMBELAJARAN : Di sepanjang proses pengajaran
dan pembelajaran murid-murid dapat:
PSIKOMOTOR : 1. Melakukan
contoh aktiviti daya tahan kardio.
KOGNITIF : 1. Menyatakan kepentingan DTK
2.
Mengetahui kepentingan menjaga DTK.
AFEKTIF :
1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
|
AKTIVITI ;
|
KBKK : Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI : Hormat-menghormati, berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU :
Demonstrasi.
Refleksi : Murid tahu kepentingan DTK.
|
No comments:
Post a Comment