Tuesday, April 2, 2013

rph pjpk ting.3 minggu 1


                       
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              : 3 Januari 2013                                  Minggu            : 1
Tingkatan        :  3N                                                    Hari                 : Rabu
Masa               : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN     :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan DTK
                                         2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid tahu kepentingan DTK.



Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              : 4 Januari 2011                                  Minggu            : 1
Tingkatan        :  3 K                                                    Hari                 : Khamis
Masa               : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN     :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan DTK
                                         2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid tahu kepentingan DTK.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              : 5 Januari  2011                                 Minggu            : 1
Tingkatan        :  3 D                                                   Hari                 : Rabu
Masa               : 4.00-5.10 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN     :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan DTK
                                         2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid tahu kepentingan DTK.

                       
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              : 5 Januari 2011                                  Minggu            : 1
Tingkatan        :  3 N                                                   Hari                 : Rabu
Masa               : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN     :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan DTK
                                         2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid tahu kepentingan DTK.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              : 4 Januari 2011                                  Minggu            : 1
Tingkatan        :  3B                                                     Hari                 : Khamis
Masa               : 3.25-4.35ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN     :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan DTK
                                         2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid tahu kepentingan DTK.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              : 5 Januari 2011                                  Minggu            : 1
Tingkatan        :  3E                                                     Hari                 : Jumaat
Masa               : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN     :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan DTK
                                         2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid tahu kepentingan DTK.

No comments:

Post a Comment