Thursday, October 16, 2014

rph pjpk ting.3 minggu 1. 2014

                       
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              : 2 Januari 2014                                  Minggu            : 1
Tingkatan        :  3B                                                     Hari                 : Khamis
Masa               : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN     :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan DTK
                                         2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid tahu kepentingan DTK.


Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              : 2 Januari 2014                                  Minggu            : 1
Tingkatan        :  3 A                                                    Hari                 : Khamis
Masa               : 4.35-5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN     :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan DTK
                                         2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid tahu kepentingan DTK.


                       
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              : 3 Januari 2014                                  Minggu            : 1
Tingkatan        :  3K                                                     Hari                 : Jumaat
Masa               : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan
TAJUK PEMBELAJARAN     :Daya Tahan Kardiovaskular (DTK).
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan contoh aktiviti daya tahan kardio.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan DTK
                                         2. Mengetahui kepentingan menjaga DTK.
 AFEKTIF                    : 1. Menunjukkan minat, kerjasama dan tanggungjawab dalam aktiviti.
AKTIVITI ;
  1. Penerangan tentang tajuk.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti soal jawab.
  4. Rumusan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Buku teks dan latihan.
PERSEDIAAN GURU            : Keratan akhbar, majalah dll.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid tahu kepentingan DTK.

No comments:

Post a Comment