Friday, October 17, 2014

rph pjpk ting.3 minggu 15. 2014

                       
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :  7 April   2014                                    Minggu            : 15
Tingkatan        :  3J                                                     Hari                 : Isnin
Masa               : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kekuatan.
TAJUK PEMBELAJARAN     : Kaedah latihan – bench press dan hamstring curl
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti latihan kekuatan. .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan konsep asas latihan kekuatan .
                                         2. Mengetahui kesan melakukan latihan kekuatan .
 AFEKTIF                    : 1. Berusaha melakukan aktiviti yang diberi.
AKTIVITI ;
  1. Memanaskan badan.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti dijalankan mengikut stesen.
  4. Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU            : Alatan latihan bebanan.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid mampu melakukan aktiviti dengan mudah .



Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :   8  April  2014                                   Minggu            : 15
Tingkatan        :  3 A                                                    Hari                 : Selasa
Masa               : 4.35-5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kekuatan.
TAJUK PEMBELAJARAN     : Kaedah latihan – bench press dan hamstring curl
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti latihan kekuatan. .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan konsep asas latihan kekuatan .
                                         2. Mengetahui kesan melakukan latihan kekuatan .
 AFEKTIF                    : 1. Berusaha melakukan aktiviti yang diberi.
AKTIVITI ;
  1. Memanaskan badan.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti dijalankan mengikut stesen.
  4. Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU            : Alatan latihan bebanan.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid mampu melakukan aktiviti dengan mudah .



Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :   9 April  2014                                    Minggu            : 15
Tingkatan        :  3 N                                                   Hari                 : Rabu
Masa               : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kekuatan.
TAJUK PEMBELAJARAN     : Kaedah latihan – bench press dan hamstring curl
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti latihan kekuatan. .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan konsep asas latihan kekuatan .
                                         2. Mengetahui kesan melakukan latihan kekuatan .
 AFEKTIF                    : 1. Berusaha melakukan aktiviti yang diberi.
AKTIVITI ;
  1. Memanaskan badan.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti dijalankan mengikut stesen.
  4. Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU            : Alatan latihan bebanan.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid mampu melakukan aktiviti dengan mudah .


                       
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :   9 April  2014                                    Minggu            : 15
Tingkatan        :  3 F                                                    Hari                 : Rabu
Masa               : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kekuatan.
TAJUK PEMBELAJARAN     : Kaedah latihan – bench press dan hamstring curl
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti latihan kekuatan. .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan konsep asas latihan kekuatan .
                                         2. Mengetahui kesan melakukan latihan kekuatan .
 AFEKTIF                    : 1. Berusaha melakukan aktiviti yang diberi.
AKTIVITI ;
  1. Memanaskan badan.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti dijalankan mengikut stesen.
  4. Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU            : Alatan latihan bebanan.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid mampu melakukan aktiviti dengan mudah .



Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :   10 April  2014                                  Minggu            : 15
Tingkatan        :  3K                                                     Hari                 : Khamis
Masa               : 3.25-4.35ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kekuatan.
TAJUK PEMBELAJARAN     : Kaedah latihan – bench press dan hamstring curl
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti latihan kekuatan. .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan konsep asas latihan kekuatan .
                                         2. Mengetahui kesan melakukan latihan kekuatan .
 AFEKTIF                    : 1. Berusaha melakukan aktiviti yang diberi.
AKTIVITI ;
  1. Memanaskan badan.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti dijalankan mengikut stesen.
  4. Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU            : Alatan latihan bebanan.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid mampu melakukan aktiviti dengan mudah .



Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :   10  April   2014                                Minggu            : 15
Tingkatan        :  3B                                                     Hari                 : Khamis
Masa               : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kekuatan.
TAJUK PEMBELAJARAN     : Kaedah latihan – bench press dan hamstring curl
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti latihan kekuatan. .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan konsep asas latihan kekuatan .
                                         2. Mengetahui kesan melakukan latihan kekuatan .
 AFEKTIF                    : 1. Berusaha melakukan aktiviti yang diberi.
AKTIVITI ;
  1. Memanaskan badan.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti dijalankan mengikut stesen.
  4. Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU            : Alatan latihan bebanan.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid mampu melakukan aktiviti dengan mudah .



               
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    11 April  2014                                 Minggu            : 15
Tingkatan        :  3E                                                     Hari                 : Jumaat
Masa               : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kekuatan.
TAJUK PEMBELAJARAN     : Kaedah latihan – bench press dan hamstring curl
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti latihan kekuatan. .
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan konsep asas latihan kekuatan .
                                         2. Mengetahui kesan melakukan latihan kekuatan .
 AFEKTIF                    : 1. Berusaha melakukan aktiviti yang diberi.
AKTIVITI ;
  1. Memanaskan badan.
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti dijalankan mengikut stesen.
  4. Rumusan dan menyejukkan badan.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU            : Alatan latihan bebanan.
KAEDAH GURU        : Demonstrasi.
Refleksi           :           Murid mampu melakukan aktiviti dengan mudah .

No comments:

Post a Comment