Friday, October 17, 2014

rph pjpk ting.3 minggu 10. 2014

                       
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :  3 Mac   2014                                    Minggu            : 10
Tingkatan        :  3J                                                     Hari                 : Isnin
Masa               : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan fizikal
TAJUK PEMBELAJARAN     : Komposisi badan
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti membabitkan komposisi badan.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan komposisi badan.
                                         2. Mengetahui cara memanaskan badan yang betul.
 AFEKTIF                    : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.(Tik Tac Toe)
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU            : Marker.
KAEDAH GURU        : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi           :           Murid mampu malakukan aktiviti pada aras kesukaran rendah .



Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :  4 Mac  2014                                     Minggu            : 10
Tingkatan        :  3 A                                                    Hari                 : Selasa
Masa               : 4.35-5.45 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan fizikal
TAJUK PEMBELAJARAN     : Komposisi badan
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti membabitkan komposisi badan.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan komposisi badan.
                                         2. Mengetahui cara memanaskan badan yang betul.
 AFEKTIF                    : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.(Tik Tac Toe)
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU            : Marker.
KAEDAH GURU        : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi           :           Murid mampu malakukan aktiviti pada aras kesukaran rendah .



Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :    5 Mac   2014                                  Minggu            : 10
Tingkatan        :  3 N                                                   Hari                 : Rabu
Masa               : 3.25-4.35 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan fizikal
TAJUK PEMBELAJARAN     : Komposisi badan
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti membabitkan komposisi badan.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan komposisi badan.
                                         2. Mengetahui cara memanaskan badan yang betul.
 AFEKTIF                    : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.(Tik Tac Toe)
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU            : Marker.
KAEDAH GURU        : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi           :           Murid mampu malakukan aktiviti pada aras kesukaran rendah .


                       
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :   5  Mac  2014                                   Minggu            : 10
Tingkatan        :  3 F                                                    Hari                 : Rabu
Masa               : 5.10-6.20ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan fizikal
TAJUK PEMBELAJARAN     : Komposisi badan
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti membabitkan komposisi badan.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan komposisi badan.
                                         2. Mengetahui cara memanaskan badan yang betul.
 AFEKTIF                    : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.(Tik Tac Toe)
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU            : Marker.
KAEDAH GURU        : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi           :           Murid mampu malakukan aktiviti pada aras kesukaran rendah .



Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :   6  Mac  2014                                   Minggu            : 10
Tingkatan        :  3K                                                     Hari                 : Khamis
Masa               : 3.25-4.35ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan fizikal
TAJUK PEMBELAJARAN     : Komposisi badan
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti membabitkan komposisi badan.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan komposisi badan.
                                         2. Mengetahui cara memanaskan badan yang betul.
 AFEKTIF                    : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.(Tik Tac Toe)
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU            : Marker.
KAEDAH GURU        : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi           :           Murid mampu malakukan aktiviti pada aras kesukaran rendah .









Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :  6 Mac   2014                                    Minggu            : 10
Tingkatan        :  3B                                                     Hari                 : Khamis
Masa               : 5.10-6.20 ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan fizikal
TAJUK PEMBELAJARAN     : Komposisi badan
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti membabitkan komposisi badan.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan komposisi badan.
                                         2. Mengetahui cara memanaskan badan yang betul.
 AFEKTIF                    : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.(Tik Tac Toe)
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU            : Marker.
KAEDAH GURU        : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi           :           Murid mampu malakukan aktiviti pada aras kesukaran rendah .


              
Pendidikan Jasmani / Pendidikan Kesihatan .
Tarikh              :   7 Mac  2014                                    Minggu            : 10
Tingkatan        :  3E                                                     Hari                 : Jumaat
Masa               : 4.00 – 5.10ptg.
TUNJANG PEMBELAJARAN           : Kecergasan fizikal
TAJUK PEMBELAJARAN     : Komposisi badan
OBJEKTIF PEMBELAJARAN           : Di sepanjang proses pengajaran dan           pembelajaran murid-murid dapat:
            PSIKOMOTOR          :    1. Melakukan aktiviti membabitkan komposisi badan.
KOGNITIF                  :    1. Menyatakan kepentingan komposisi badan.
                                         2. Mengetahui cara memanaskan badan yang betul.
 AFEKTIF                    : 1. Berusaha bekerjasama dalam cubaan permainan.
AKTIVITI ;
  1. Pengenalan tentang tajuk
  2. Murid di bahagikan kepada kumpulan untuk aktiviti .
  3. Aktiviti permainan kecil.(Tik Tac Toe)
  4. Rumusan permainan dan refleksi pelajar.
KBKK                                      :  Membuat inferens dan menjana idea .
NILAI MURNI                         :  Hormat-menghormati,  berani dan bertanggungjawab
PERSEDIAAN MURID          : Pakaian sukan lengkap.
PERSEDIAAN GURU            : Marker.
KAEDAH GURU        : Perbincangan dan demontrasi.
Refleksi           :           Murid mampu malakukan aktiviti pada aras kesukaran rendah .


No comments:

Post a Comment